شناسهٔ خبر: 57634045 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جام جهانی 2022؛

کار دشوار یاران مسی مقابل تیم جان سخت کرواسی

صاحب‌خبر -
کار دشوار یاران مسی مقابل تیم جان سخت کرواسی
خبرگزاری آریا- این سومین رویارویی دو تیم در رقابت‌های جام جهانی به شمار می‌رود.
به گزارش آریا، آرژانتین بعد از دست دادن برتری 2 گله، جمعه شب در دیدار مقابل هلند به ضربات پنالتی رسید و در نهایت راه خودش را برای حضور در نیمه نهایی پیدا کرد. شاگردان زلاتکو دالیچ نیز برای کشاندن کار به ضربات پنالتی، گل دیر هنگامی در وقت‌ اضافه دوم به ثمر رساندند تا روندی مشابه آلبی سلسته را پشت سر گذاشته باشند. انتظار می‌رود کروات‌ها همان‌طور که برزیل را دلسرد کردند، در بازی فردا نیز با تمرکز روی امور دفاعی، صبر آرژانتین را محک بزنند. 
آن‌ها این فرصت را دارند تا پس از آلمان 2014، به دومین تیمی تبدیل شوند که در یک دوره از جام جهانی موفق می‌شود برزیل و آرژانتین را در مراحل حذفی کنار بزند. این را هم باید اضافه کرد که آرژانتین تنها یک مورد از 7 بازی اخیرش مقابل حریفان اروپایی در جام جهانی را با برد پشت سر گذاشته است (3 تساوی و 3 شکست) اما دو مورد از آن سه تساوی، به پیروزی در ضربات پنالتی منجر شد. 
لوکا مودریچ در 37 سالگی هم یکی از آماده‌ترین بازیکنان دنیا است و در راهیابی کرواسی به نیمه نهایی جام جهانی 2022 بسیار تاثیرگذار بوده است. لوکا مودریچ که باید سه‌شنبه شب در نیمه نهایی جام جهانی قطر مقابل آرژانتین قرار گیرد، در مصاحبه با شبکه RTVE اسپانیا درباره روزهای جام جهانی صحبت کرده است. 
مدعی خاموش بودن کرواسی:
ما کشور کوچکی هستیم و خیلی‌ها ما را به عنوان مدعی به حساب نمی‌‌آورند اما مشکلی نداریم. خوشحالیم که بقیه را مدعی می‌دانند و ما را نه. قبل از آمدن به جام جهانی، در رختکن رئال مادرید درباره این تورنمنت صحبت کردیم و گفتم ببینید کرواسی تا کجا پیش می‌رود. حضور در نیمه‌نهایی برای ما موفقیت بزرگی است و این تیم در حال انجام کاری باورنکردنی است.
تساوی با مراکش و راهیابی مغربی‌ها به نیمه‌نهایی جام جهانی: 
بازی اول ما مقابل مراکش بود. پیروز نشدیم و همه در کرواسی شروع به انتقاد کردند. حالا ببینید آن حریف ما به چه مرحله‌ای رسیده است. خیلی زود فهمیدم مراکش رقیب سرسختی است و می‌تواند برای هر تیمی حریف سختی باشد. رویارویی با آرژانتین و لیونل مسی: 
آرژانتین تیمی عالی است و آن‌ها فقط مسی را ندارند. البته که لئو بهترین بازیکن آن‌هاست و کار سختی در مهار او خواهیم داشت اما ما هم تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. باید بهترین بازی عمرمان را در این مسابقه انجام دهیم و امیدواریم این عملکرد برای راهیابی به فینال کافی باشد.  
نگرانی هواداران رئال مادرید بابت خستگی مودریچ در جام جهانی:  
نگران نباشند. چند روزی استراحت خواهم کرد و همان چند روز برای ریکاوری و آمادگی دوباره کافی خواهد بود (لبخند).
نایب قهرمان دوره قبل جام جهانی در این دوره نیز خود را به جمع چهار تیم نهایی رسانده و برای راهیابی به فینال، باید از سد شاگردان لیونل اسکالونی بگذرد. زلاتکو دالیچ سرمربی کرواسی در کنفرانس خبری پیش از مسابقه گفت: رسیدن به دو نیمه نهایی متوالی باورنکردنی است، اما ما افتخارات بزرگتر و بیشتری می خواهیم. هم آرژانتین و هم کرواسی شایسته حضور در فینال هستند. آرژانتین فشار بیشتری نسبت به کرواسی تحمل می کند، آنها تیم بزرگی هستند و لئو مسی در راس این تیم قرار دارد. ما آنها را آنالیز کرده‌ایم، می‌دانیم که آنها چگونه بازی می‌کنند و می‌خواهند بازی چگونه پیش برود، اما مثل همیشه خوشبین هستم. به بازیکنانم اعتماد کامل دارم. 
لیونل اسکالونی سرمربی آلبی سلسته در کنفرانس خبری پیش از مسابقه حاضر و پاسخگوی خبرنگاران بود:
اتفاقات بازی با هلند؟ فوتبال همین است، انتقادی که به ما وارد شد منصفانه نبود، ما خودمان می دانیم چگونه ببازیم و برنده شویم. مقابل عربستان شکست خوردیم و چیزی نگفتیم، مقابل برزیل در فینال کوپا پیروز شدیم و بعد از بازی یک لحظه بسیار زیبا بین مسی، نیمار و پاردس رقم خورد.
 من مسی را خیلی خوب می شناسم و او همیشه همینطور بوده است، او همیشه یک برنده بوده و غرور زیادی دارد و میل زیاد او به ادامه فوتبال، ما را خوشحال می کند. امیدواریم که او به بازی برای تیم ملی ادامه دهد و باید ببینیم چه خواهد شد. ما همچنان از تماشای او لذت می بریم و این برای ما و دنیای فوتبال مهم است. دی ماریا و دی پل برای بازی فردا در دسترس هستند، اما باید تعداد دقایقی که می توانند بازی کنند را ارزیابی کنیم.
لوکا مودریچ؟ خوشحالم که مودریچ در زمین است و بازی او را تماشا می کنیم، علاقه ما به او نه تنها به خاطر استعدادش، بلکه به خاطر احترام متقابل بین ما است. هر کسی که فوتبال را دوست دارد می خواهد بازیکنی مانند مودریچ را در زمین ببیند.

نظر شما