شناسهٔ خبر: 57599210 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاپیتان انگلیس مسئولیت حذف سه شیرها را بر عهده گرفت

هری کین پس از خراب کردن پنالتی دوم خود در شکست دو بر یک سه شیرها مقابل فرانسه، مسئولیت این باخت را بر عهده گرفت .

صاحب‌خبر -

انگلیس در جریان دیدار یک چهارم نهایی پرتنش شنبه شب در ورزشگاه البیت، دوبار در برابر فرانسه صاحب ضربه پنالتی شد. کین پس از خطای هافبک فرانسوی روی بوکایو ساکا در محوطه جریمه، گل اورلین چوآمنی را از روی نقطه پنالتی پاسخ داد. با این حال، اولیویه ژیرو در ۱۲ دقیقه باقی مانده، برتری را برای فرانسه بازگرداند و کین نتوانست زمانی که تئو هرناندز در شش دقیقه پایانی روی مونت خطا کرد، پنالتی دوم خود را به گل تبدیل کند و توپ او از بالای تیر افقی به بیرون رفت. این از دست دادن پنالتی باعث شد که کین با ۵۴ گل ملی خود فرصت پیشی گرفتن از وین رونی را به عنوان بهترین گلزن تاریخ انگلیس از دست بدهد و سه شیر‌ها برای هفتمین بار حذف از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را تجربه کردند و در این زمینه رکورددار شدند.

پس از شکست، کاپیتان انگلیس در صحبت با بی‌بی‌سی اسپورت به اشتباه خود اشاره کرد و از هم تیمی‌هایش به خاطر تقابل نزدیک و نمایش خوب مقابل قهرمان جهان تمجید کرد.

او گفت: «این کار برای من و برای تیم سخت است. من به بازیکنان تیم افتخار می‌کنم. ما موقعیت‌های بهتری داشتیم، اما فوتبال در جزئیات کوچک خلاصه می‌شود. من به عنوان کاپیتان و کسی که پنالتی را از دست داد، مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرم. زمانی که پشت توپ ایستادم اطمینان داشتم که می‌توانم توپ را به گل تبدیل کنم، فقط آن طور که می‌خواستم اجرا نشد. این چیزی خواهد بود که باید با آن زندگی کنم و باید آن را تحمل کنم. تیم در موقعیت بسیار درستی قرار دارد و در آینده پیشرفت خواهیم کرد. اکنون که اینجا ایستاده ایم، ناراحتیم که به ماجراجویی ما به پایان رسیده است، زیرا اعتقاد کامل داشتیم که می‌توانیم تا آخر راه برویم. می‌توانیم به آنچه که انجام دادیم افتخار کنیم.»


کین پس از میشال بیلک که برابر چکسلواکی مقابل ایالات متحده در سال ۱۹۹۰ هم گل زد و هم یک پنالتی را از دست داد، اولین بازیکنی است که این کار را تکرار کرده است. او بیش از هر بازیکن دیگری (چهار) پنالتی در جام جهانی را به گل تبدیل کرده است. این از دست دادن باعث شد تا کین با رکورد گلزنی رونی در تیم ملی انگلیس برابر بماند و رونی نیز حمایت خود را از کاپیتان سه شیر‌ها پس از باخت ابراز کرد.

رونی در توییتر نوشت: «برای بچه‌ها کاملاً ناراحتم، اما به نحوه بازی آن‌ها در این مسابقات افتخار می‌کنم و آن‌ها نیز باید به خود افتخار کنند. به هری کین برای رسیدن به این رکورد تبریک می‌گویم، او به زودی به تنهایی صاحب این رکورد خواهد شد و من نمی‌توانم کسی را بهتر از او برای این رکورد تصور کنم. سرت را بالا نگه دار هری.»

برچسب‌ها:

نظر شما