شناسهٔ خبر: 57589870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حجت‌الاسلام «قاضی عسکر» در مراسم آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی:

زمین‌های موقوفه حرم عبدالعظیم(ع) برای ساخت مسکن محرومان واگذار می‌شود

کلنگ احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهاد مسکن شهرداری در تهران به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی جهاد مسکن دیروز شنبه ۱۹ آذرماه همزمان با شانزدهمین شنبه امید و افتخار، کلنگ احداث ۱۱ هزار و هفت واحد مسکونی در پایتخت با حضور مسئولانی از شهرداری و شورای شهر تهران به زمین زده شد.
در این مراسم علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران به دلیل برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت دولت حضور نداشت.
مدیرعامل سازمان نو‌سازی شهر تهران در این مراسم گفت: عملیات اجرایی کلنگ‌زنی این 
11 هزار و هفت واحد مسکونی شامل موضوعاتی مانند پروانه تخریب و نو‌سازی، پروانه ساختمانی و تغییر نقشه پروانه می‌شود. سید مهدی هدایت ادامه داد: این واحدهای مسکونی در محله‌هایی مانند سوهانک، کاشانک، ولنجک، قیطریه، ارم،‌اندیشه، سازمان برنامه جنوبی، هرندی، اسدی، دولاب، مشیریه، نوروزآباد، زندیه، شادآباد، فردوس، شهید رجایی، ولی‌عصر شمالی، خانی‌آباد نو، شهرک علائین، بهشتی، جوانمرد قصاب، دولت‌آباد، ورد‌آورد، قائم و هوانیروز اجرا می‌شود. وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بین 20 تا 100 واحدی در سطح مناطق شامل 40 پروژه است، افزود: در مجموع پروژه‌های تجمیعی در این طرح شامل 470 پلاک ثبتی است.
 وضعیت مسکن در تهران از رکود عبور کرد 
معاون شهر‌سازی و معماری شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: اکنون از رکود مسکن در پایتخت عبور کرده‌ایم و آمار صدور پروانه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا صارمی با بیان اینکه مهاجرت خالص به شهر تهران کمتر از ۴۰ هزار نفر است افزود: اگر مهاجرت را حساب نکنیم در تهران سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نیاز داریم.
صارمی ادامه داد: از سال ۹۳ تولید مسکن کم شد و در سال گذشته کمتر از ۵۰ هزار واحد در تهران ساخته شده است و همین موضوع منجر به گرانی چند برابری مسکن شد.
وی با بیان اینکه برای پیشبرد برنامه خود وظیفه داشتیم تا موانع پیش روی خود را از سر راه برداریم گفت: در سال‌های گذشته عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و همین منجر به این شد تا سازندگان اقدام به ساخت نکنند اما اکنون از این موضوع عبور کرده‌ایم و توانسته‌ایم تفاهم بیش از ۳۰۰ هزار واحد را به نتیجه برسانیم.
معاون شهر‌سازی و معماری شهرداری تهران بیان داشت: دو هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در حساب شهرداری تهران قرار گرفت و در نفر‌آباد خرج خواهد شد.
صارمی با بیان اینکه دو هزار مسکن در شهرری ساخته می‌شود گفت: به طور قطع در بستر این ساخت و سازها شهرری در سال آینده چهره‌ای جدید پیدا خواهد کرد.
گفتنی است، متولی این پروژه‌ها شهرداری تهران، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تعاونی مسکن کشتیرانی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌(ع)، بنیاد موقوفه دکتر افشار، شهرداری منطقه ۲۱، تعاونی علوم و فنون هوایی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و... است.
 آمادگی واگذاری زمین‌های حرم عبدالعظیم‌(ع) برای ساخت مسکن محرومان
تولیت آستان عبدالعظیم حسنی‌(ع) هم در آئین ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی پایتخت در شهرک علائین شهرری، با اشاره به اهمیت ساخت مسکن در شهرری اعلام کرد: این آمادگی را داریم که زمین‌های موقوفی حرم را به امر مسکن‌‌سازی برای مردم و محرومان اختصاص دهیم.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر اظهار داشت: این طرح با مدیریت جهادی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ویژه منطقه ۲۰ انجام و خوشحالیم که این طرح آغاز و امیدواریم در موعد مقرر تمام شود.
قاضی عسکر افزود: نمی‌شود یک طرف شهر تهران از مواهب برخوردار باشد و یک طرف نه؛ چند طرح در شهرری را دنبال می‌کنیم و یکی مسکن است و ما آمادگی داریم زمین‌های موقوفات حرم را به امر مسکن ‌سازی برای مردم اختصاص دهیم و این مهم است.
وی خاطرنشان کرد: طرح پارکینگ حرم در حال انجام و از همه مهم‌تر پروژه نفرآباد که آن نیز با مدیریت جهادی شهرداری جلوتر از پیش‌بینی‌ها است.
تولیت آستان عبدالعظیم حسنی‌(ع) گفت: مسئولان شهرداری به ما بشارت دادند که در کمتر از دو سال این طرح‌ها انجام شود و آن روزی که مردم در این واحدها مستقر شوند آن موقع، روز شادی ما است.

برچسب‌ها:

نظر شما