شناسهٔ خبر: 67642815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاد حوزه:

اسلام مرهون عاشورا و کربلای حسین است

یک استاد حوزه با بیان اینکه درس عاشورا درس بصیرت است، گفت: اسلام مرهون عاشورا و کربلای حسین است.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام محمود رضایی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هرچند عاشورا درباره گذشته است اما برای امروز و آینده باید از آن درس گرفت، افزود: برای اینکه چراغ راهی برای خود درست کنیم نباید در تاریخ گذشته ماند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا برای ما یک برهه تاریخی است که باید از آن برای امروز و فرداها درس بصیرت و بینش سیاسی بگیریم، گفت: انقلاب ما منشعب از انقلاب حسینی و عاشورای امام حسین(ع) است.

استاد حوزه استقامت و صلابت را از درس‎های تاریخ عاشورا و امام حسین دانست و گفت: گرچه معاویه ملعون بسترسازی بسیاری کرد تا چهره یزید را موجه و روشن در جامعه جلوه دهد اما امام حسین لایه‌های ظلمات را شکافت و کنار زد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به خوبی چهره اصلی یزید و معاویه را به همه نشان داد، بیان کرد: اگر رسول خدا اسلام را آورد اما حسین بن علی آن را دوام و بقاء داد.

رضایی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به اسلام ماندگاری داد، تصریح کرد: اگر ۴۵ سال توانستیم مقابل دنیا بایستیم به آن دلیل است که خط فکری و سیر منش سیاسی امام حسین(ع) را الگو قرار داده‌ایم.

وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی یکی از برکات عاشورای حسین است، اظهار کرد: ریشه و عصاره حماسه انقلاب و طوفان الاقصی نهضت امام حسین و درس‌های استقامت و فداکاری است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید کتاب تاریخ را ورق زد و به آن عمل کرد، گفت: کسانی که تاریخ نمی‌دانند و حتی می‌دانند و عمل نمی‌کنند محکوم به شکست هستند.

وی با اشاره به اینکه راه حسین بن علی همچنان زنده است، به تعبیر امام راحل که فرمودند هرچه داریم از محرم و صفر است اشاره کرد و افزود: محرم ماه فرصت‌های بزرگ و درس گرفتن از عاشورا است.

انتهای پیام

نظر شما