شناسهٔ خبر: 57585963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیام شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت درباره شهادت مولوی عبدالواحد ریگی

مهر نوشت :در پی شهادت مولوی عبدالواحد ریگی، دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی شهادت مولوی عبدالواحد ریگی پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

بار دیگر دست پلید استکبار جهانی، از آستین مزدوران جاهل و متعصبان بی آبرو بیرون آمد و عالمی مجاهد و متقی را به خاک و خون کشید.

ربایش و ترور شهید گرانقدر مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش که از عالمان عامل و روحانیون متعهد و جلیل القدر دیار غیرت و جوانمردی بودند، ضایعه‌ای اسفناک برای مردم و علمای معزز کشور است که بی شک حاصل نقشه‌های شوم جبهه کفر و نفاق و اقدام ننگین ایادی مزدور و ضد انقلاب آنان است.

شخصیت والای این عالم دینی که عمر گرانسنگ خود را به نشر آموزه‌های اسلامی، تربیت طلاب علوم دینی و دفاع از نظام اسلامی و وحدت امت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله گذرانده بود، خاری در چشم بدخواهان اسلام و انقلاب بود.

صراحت بیان و شجاعت مثال زدنی این شخصیت متواضع، انقلابی و مردمدار در دفاع از وحدت و همدلی امت اسلامی، به حدی کام دشمنان اسلام و بدخواهان مردم نجیب سیستان و بلوچستان را تلخ کرده بود که سرانجام عمق کینه ورزی و عناد، چهره پلید خویش را آشکار ساخت و این روحانی مجاهد که عمر پربرکت اش را در مسیر دعوت مردم به دوری از تفرقه و دعوت به وحدت شیعه و اهل سنت و دفاع جانانه از انقلاب مستضعفان و دلدادگی عاشقانه به رهبر عالیقدر نظام اسلامی سپری نمود، ناجوانمردانه به شهادت رسید.

این شهید والامقام و همسنگر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، سالهای متمادی در سنگر امامت جمعه و جماعت، به روشنگری پرداخته و جوانان و مردم نجیب خاش را به حفظ دستاوردهای معنوی و دفاع از ارزشهای انقلاب شکوهمند اسلامی فرا می‌خواند.

بی شک شعله فروزان خون این شهید روحانی اهل سنت و هزاران شهید روحانی شیعه و اهل سنت ایران اسلامی، بزودی خیمه جنود شیطان و منادیان تفرقه را به آتش خواهد کشید و مدعیان دروغین دفاع از مردم شریف بلوچ را رسوا خواهد کرد.

اینجانبان اعضای شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی و ملت سرافراز ایران اسلامی بویژه مردم غیور سیستان و بلوچستان، از مسئولین امنیتی و قضائی خواستار پیگیری فوری و برخورد قاطع با عوامل بی آبروی این جنایت دردناک بوده و مراتب همدردی خود را با علما، شاگردان، خانواده مکرّم شهید و طایفه بزرگ ریگی و مردم شریف خاش اعلام می‌داریم.

باشد که به برکت خون پاک و مطهر این شهید پر افتخار و قریب به ۱۰۰ شهید روحانی اهل سنت، شاهد پرثمر تر شدن شجره طیبه وحدت امت اسلامی و اضمحلال شجره خبیثه کفر و نفاق و تفرقه در میان امت محمدی صلوات الله علیه و آله و تقویت وحدت و همبستگی ملی باشیم.

بیشتر بخوانید:

21220

نظر شما