شناسهٔ خبر: 57522311 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۷ مرحله مخفی بازی‌ها که نباید از دستشان می‌دادید

مراحلی که هوش از سرتان می‌پرانند

صاحب‌خبر -

ما گیمرها حکم کاراگاه‌هایی را داریم که در دل دنیای رنگارنگ بازی‌های ویدیویی به دنبال پیدا کردن رمز و رازهای مختلف هستیم. دنبال کردن سرنخ‌ها اما بعضی مواقع ما را به یک ایستر اگ جذاب می‌رساند، گاهی به یک دیالوگ ویژه و برخی مواقع هم به یک سری آیتم به خصوص. اما قضیه وقتی جذاب می‌شود که این سرنخ‌ها ما را به مراحل مخفی جذابی می‌رسانند که دیگران از وجود آن‌ها با خبر نیستند. این مقاله مختص همین مراحل مخفی است که توسط گیمرهای کنجکاو کشف شده‌اند. پس تا انتها با ویجیاتو همراه باشید.

Mortal Kombat – Fight with Reptile

سری بازی‌های مورتال کامبت نیز همیشه رمز و راز خودشان را داشته و دارند. اما از نظر طرفداران سری هنوز هم پیدا کردن رپتایل و مبارزه با او، هنوز یکی از دلنشین‌ترین رازهای بازی است. برای این کار شما باید در بخش سینگل‌پلیر بازی به استیج پیت می‌رسیدید. اگر شانستان می‌زد، می‌توانستید در همان ابتدا با نگاه به ماه، یک جادوگر را ببینید که با جاروی پرنده‌اش در حال پرواز است. حالا چرا باید شانس می‌آوردید؟ چون این اتفاق، در هر ۶ مسابقه‌ای که در استیج پیت انجام می‌دادید، فقط یک بار رخ می‌داد. بدتر اینکه به محض دیدن این جادوگر سرخوش، شما باید بدون ضربه خوردن حریف خود را شکست می‌دادید و در نهایت هم یک فیتالیتی زیبا مهمانش می‌کردید. در غیر این صورت فرصتتان از دست رفته بود و باید حداقل ۶ بار دیگر به استیج پیت سر می‌زدید تا شاید سر و کله جادوگر مورتال کامبت پیدا شود. با این حال، وقتی که بالاخره همه چیز بر وفق مراد پیش می‌رفت، یک نوشته سبز رنگ روی صفحه ظاهر می‌شد و به شما می‌گفت «خودت را ثابت کن». در این لحظه، به یک استیج دیگر برده می‌شدید و باید با نینجای سبز رنگی مبارزه می‌کردید که می‌توانست تمام حرکات اسکورپیون و ساب زیرو را کپی کند و حسابی از دمار از روزگارتان دربیاورد. با این حال، اگر می‌توانستید این نینجای سبز رنگ را شکست دهید، ۱۰ میلیون امتیاز در اختیارتان قرار می‌گرفت که حتی با پشت سر گذاشتن صدها مبارزه دشوار هم نمی‌توانستید به آن دست پیدا کنید.

Doom 2016 – Classic Doom Level

دووم ۲۰۱۶ یکی از بهترین شوترهای چند سال اخیر بود و باعث شد تا شوتم‌آپ‌های قدیمی باز هم سر زبان‌ها بیفتند و گیمرها از تجربه‌شان لذت ببرند. با این حال، تجربه تازه دووم ۲۰۱۶ مانع از این نشده بود که تیم سازنده ریشه‌های اثری که رویش کار می‌کردند را نادیده بگیرند. اتفاقا کاملا برعکس! در جریان مراحل دووم ۲۰۱۶، هر از گاهی به اهرم‌هایی برمیخوردید که با کشیدن آن‌ها یک در به خصوص برایتان در گوشه‌ای از نقشه باز می‌شد. با پیدا کردن این درها به یک باره متوجه تغییر آرت‌استایل گرافیک بازی می‌شدید. بله، پشت این درها، مراحل قدیمی دووم‌های اورجینال پنهان شده بودند که با تجربه آن‌ها می‌توانستید حسابی از زنده شدن خاطرات گذشته‌تان لذت ببرید.

Resident Evil 2 – Tofu

اگر در رزیدنت اویل ۲ اورجینال، بازی را با کلیر و لیان تمام می‌کردید و در تمام بخش‌های بازی رنک A یا B به دست می‌آوردید، یک کاراکتر فوق‌العاده بامزه برایتان در بخش 4th Survivor آزاد می‌شد که تجربه بازی را به شکل عجیب و غریبی برایتان متحول می‌کرد. با انجام این کار کاراکتری به نام Tofu در اختیارتان قرار می‌گرفت؛ البته Tofu یک کاراکتر انسانی نیست، بلکه یک غذای چینی است! بله دارید درست می‌خوانید. Tofu در واقع یک غذای چینی است که مواد اولیه‌اش از سرشیر و شیر سویا تشکیل می‌شود و ظاهری شبیه کشک جامد یا قالب پنیر دارد. حالا حساب کنید یک کاراکتر با چنین ظاهری در دل یک دنیای آخرالزمانی ظاهر شود و رنگ سفیدش با هر گاز زامبی‌ها به رنگ سرخ تغییر پیدا کند. از این عجیب‌تر هم چیزی وجود دارد؟

Dying Light – World 1-1

دایینگ لایت یک ایستر اگ بی‌نهایت جذاب داشت که اگر پیدایش می‌کردید، به شما اجازه می‌داد پا در یک دنیای به شدت نوستالژیک بگذارید. در بخش جنوب شرقی منطقه اولد تاون، اگر به بالا سقف خانه‌ها بروید دودکشی پیدا می‌کنید که یک لوله سبز رنگ در آن مخفی شده. این لوله سقف طبیعتا برای افرادی که حداقل یک نسخه از سری بازی‌های سوپر ماریو را تجربه کرده‌اند بسیار آشناست. جالب اینکه اگر با این لوله تعامل کنید، بازی شما را به مرحله اول نخستین سوپر ماریو می‌برد و ورژن آخرالزمانی آن را جلوی رویتان می‌گذارد.

The Last of Us Part 1 – Dunder Mifflin Office

درست جایی که الی در نسخه بازسازی شده قسمت اول لست آو آس رایفل به دست می‌گیرد و به جان راهزن‌ها می‌افتد، یک ایستر اگ خیلی جذاب به ورژن آمریکایی سریال آفیس داریم. اگر در جریان این مرحله کمی در محیط وقت بگذارنید، متوجه یک دفتر کار متروکه می‌شوید که به شکل عجیبی شبیه شعبه اسکرنتون شرکت تولید کننده کاغذ داندرمیفیلین طراحی شده. شرکتی که برای ۹ فصل، چشمانمان به اتاق‌های آن خیره شد و با جوک‌های مایکل اسکات از خنده منفجر شدیم. به نظرتان اگر مایکل اسکات درون همان دفتر مخفی شده بود و پیدایش می‌کردیم به جوئل چه می‌گفت؟

Prince of Persia: Sands of Time – Original Level

خیلی‌ها فکر می‌کنند که Sands of Time اولین نسخه مجموعه پرنس آو پرشیا به حساب می‌آید. اما این یک اشتباه بزرگ است و اگر کمی در مورد این سری ارزشمند تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که اولین نسخه این مجموعه سال ۱۹۸۹ و توسط بازی‌ساز بزرگی به نام جوردن مکنر ساخته شده. در واقع Sands of Time ریبوتی بر نسخه اورجینال این مجموعه بود و سازندگانش هم به همین واسطه می‌خواستند تا یک تقدیر شایسته از کارهای جردن مکنر افسانه‌ای داشته باشند. برای همین یکی از مراحل نسخه اورجینال Prince of Persia را در دل بازیشان بازطراحی کردند و مخاطب می‌توانست با فشردن یک سری کلید خاص در منوی بازی به آن دسترسی پیدا کند. جالب اینکه در انتهای این مراحل، دقیقا مثل نسخه اورجینال به یک شمشیر طلایی رنگ دست پیدا می‌کردید و که به معنی واقعی کلمه زیبا بود. علاوه بر این، با پشت سر گذاشتن معماهای این مرحله مخفی، در نهایت به اتاقی می‌رسیدید که در آن تصویری از تمام سازنده‌های Sands of Time در آن‌ وجود داشت؛ یادبودی از سازندگان اثر موفقی که این روزها جایش خیلی خالی است.

Borderlands 2 – Minecraft level

در شمال شرقی منطقه Caustic Caverns بازی بوردرلندز ۲، یک معدن بزرگ وجود دارد که با ورود به آن یک دیوار متفاوت قطعا نظرتان را به خودش جلب می‌کند. این دیوار با همه دیوارهایی درون معدن فرق می‌کند و ظاهری پیکسلی دارد. البته برای طرفداران ماینکرفت این ظاهر متفاوت این دیوار آنچنان غیرآشنا نیست. بلکه آن‌ها با دیدنش به یاد بلاک‌های گل می‌افتند و به صورت پیش‌فرض آماده ضربه زدن به آن می‌شود. کنجکاوی یکی از این بازیکنان باعث پیدا شدن یک مرحله مخفی ماینکرفتی بسیار جذاب در دل دنیای بوردرلندز ۲ شد. مرحله‌ای که اگر پا در آن می‌گذاشتید و کریپرهای ترسناکش مبارزه می‌کردید، آن وقت اسکین‌های پیکسلی جذابی در اختیارتان قرار می‌گرفت که می‌توانستید به واسطه‌شان ظاهر خاصی به کاراکترهای تحت کنترلتان ببخشید.

نظر شما