شناسهٔ خبر: 57468300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس سازمان جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد:

هدف گذاری برای ارائه آموزش های هلال احمر به ۲۰ هزار نفر از جوانان تا پایان سال جاری

گل فشان با اشاره به آموزش ۲۰ هزار نفر تا پایان سال جاری گفت: این آموزش ها و فعالیت ها بعد از اتمام کرونا مهم و قابل اهمیت است و موضوعات بشر دوستی و نوع دوستی را همواره در جمعیت هلال احمر مطرح می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمد گل فشان، عصر شنبه(12 آذر) در آیین اختتامیه پنجمین اردوی منطقه ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته با محوریت «اسکان» و «تغذیه اضطراری» ویژه استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان از هدف گذاری برای آموزش 20 هزار نفر در سال جاری خبر داد.

 

 

رییس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افزود: این آموزش ها و فعالیت ها بعد از اتمام کرونا مهم و قابل اهمیت است و موضوعات بشر دوستی و نوع دوستی را همواره در جمعیت هلال احمر مطرح می کنیم.

 


وی به تاریخچه شکل گیری جمعیت هلال احمر اشاره و بیان کرد: یک تاجر سوئیسی از کشور ایتالیا می گذشت و جنگی در آن کشور رخ داده بود هزینه برای افراد آسیب دیده در نظر گرفت و در نهایت پیشنهاد راه اندازی صلیب سرخ داده شد.

 

گل فشان تصریح کرد: اما شهید سلیمانی نه تنها در بحث بشر دوستانه مشارکت جدی داشت که با در دست گرفتن جان خود برای اینکه دلی نلرزد و خانه ای ویران نشود پیش رفت و این کار بسیار بزرگ و خالصانه ای بود که نام ایشان را ماندگار کرد.

 

وی با بیان اینکه بعد از این دوره آموزشی مقدماتی، دوره های تکمیلی در استان ها و یک دوره تخصصی کشوری برگزار می شود؛ اظهار کرد: لازم می دانم از حضور تک تک جوانان با نشاطی که موضوعات آموزشی در استان ها را فراگیری و منتقل می کنند، تشکر کنم.

 

رییس سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: همچنین امسال المپیادی را با گروه های ۱۴ نفره پیاده سازی خواهیم کرد و همه امدادگران باید در سامانه امداد یار عضویت داشته باشند.

 

 

یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور هم با اشاره به یکصدمین سال تأسیس جمعیت هلال احمر، افزود: در چند روز گذشته هفتادمین سال تأسیس سازمان جوانان را پشت سر گذاشتیم و ۱۴ آذر روز جهانی داوطلب است.

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم در همه عرصه ها فعالیت داشتند و شهادت حاج قاسم حرکت جبهه انقلاب سرعت بخشید و حاج قاسم با شهادت خود احیاگر شد؛ گفت: ما درباره شهید این باور را داریم اگر کسی شهید شد مقرب خدا است و اخلاص حاج قاسم و نگاه و خصوصیات و ویژگی های ایشان را باید به عنوان یک امدادگر داشته باشیم.

 

 

سلیمانی با افزودن این مطلب که خدا متکفل این می شود که چنین فردی را الگو کند و حاج قاسم با گمنامی مجاهدت می کرد و در صحنه زندگی، خود را نمی دید و به دنبال معرفی خود نبود بلکه دنبال نشان دادن خدا بود؛ تصریح کرد: روحیه سلحشور و شجاعت، مردم داری و عشق به مردم، استقامت فکری، سادگی از خصوصیات بارز این شهید است.

 

 

وی با اشاره به تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید در کشور، بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و  با بیان اینکه رهبری، جوانان را باور دارند؛ خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما را جوانان و نوجوانان مدیریت کردند و در تدام استمرار راه شهدا جوانی چون علی لندی ظهور پیدا می کند و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

 

 

سلیمانی افزود: نشاط، شور و علاقه شما جوانان ارزش است و فرماندهان دادرس پیشرفته با حضور در استان خود به عنوان مربی باید این آموزش ها را توسعه و تاب آوری جامعه را افزایش دهند.

 

 

وی در پایان اظهار کرد: مشارکت مردم، مسئولین و جوانان کرمانی در این دوره آموزشی بسیار قابل تقدیر و ابتکار عمل در تقدیر از همسران شهدای زنده به تناسب {بزرگداشت مقام} حضرت زینب کبری بجا است.

پایان پیام/80

نظر شما