شناسهٔ خبر: 57466376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰ هزار جوان در کشور تا پایان سال دوره‌های آموزشی هلال‌احمر را می‌‌گذرانند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: بالغ بر سه هزار جوان در کشور آموزش دوره‌های دادرس را می‌بینند که تا پایان سال به ۲۰ هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین اختتامیه اردوی منطقه‌‌ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته جمعیت هلال احمر استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، فارس و هرمزگان عصر امروز با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور، پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آیت‌اللهی موسوی، معاون امور عمرانی استاندار کرمان و سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

محمد گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این آیین با بیان اینکه توفیق بزرگی است که آیین اختتامیه دوره‌های آموزشی دادرس در کنار مرقد مطهر حاج قاسم برگزار می‌شود، اظهار داشت: بالغ بر سه هزار جوان در کشور آموزش دوره‌های دادرس را می‌بینند که تا پایان سال به 20 هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها برای اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان در حوادث برگزار می‌شود تا خدمات بشردوستانه بهتر و سریع‌تر در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: بشردوستی حاج قاسم برای کل جهان است و بر کسی پوشیده نیست که حاج قاسم در موارد مختلف بحران‌ها، جان خود را در دست گرفت و در خدمت مردم بود.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: نتیجه تربیت فرماندهان دادرس، واکنش سریع در حوادث است.

وی با بیان اینکه اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان زلزله و سیل در لحظه اول بحران بسیار اهمیت دارد که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود، گفت: امید رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشور است و ما باید تلاش کنیم تا در پیشرفت نظام مقدس اسلامی موثر باشیم.

سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون امورعمرانی استانداری کرمان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: از شش استان در دوره‌های آموزشی دادرس در استان کرمان حضور یافتند که به تک تک این افراد خیر مقدم می‌گویم.

وی با بیان اینکه 200 گردنه برفگیر در سطح استان کرمان وجود دارد، گفت: نیروهای جمعیت هلال‌احمر در لحظه اول بحران در بین مردم حضور دارند و تا آخرین لحظه به مردم امدادرسانی می‌کنند.

معاون امورعمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در برخی نقاط که صعب‌العبور هم هست جمعیت هلال‌احمر حضور دارد، افزود: نیاز است به علم روز در امدادرسانی آشنا باشیم تا در مواقع بحرانی بهتر بتوان به مردم خوب کشور خدمت‌رسانی کرد.

انتهای پیام/411/

نظر شما