شناسهٔ خبر: 57467696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اردوی منطقه ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته برای استان های خطرخیز کشور برگزار شد

آیین اختتامیه پنجمین اردوی منطقه ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته با محوریت «اسکان» و «تغذیه اضطراری» ویژه استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، یزدو هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیین اختتامیه دوره دادرس پیشرفته با محوریت «اسکان» و «تغذیه اضطراری» ویژه استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان، عصر شنبه(12 آذر) با حضور جمعی از مسئولین و رییس سازمان جمعیت هلال احمر کشور در گلزار شهدا برگزار شد.

 

در آیین اختتامیه مذکور، از خانواده های شهید مرتضی افتتاحی از شهداد و شهید عطاءالله میرتاج الدینی؛ خانم سلمانی زاده، همسر جانباز ۷۰ درصد و خانواده جانباز اکبر گنجی زادگان تجلیل و تندیس سردار دلها به نمایندگان استان ها اهدا شد.

 

سردار حسنی سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان هم به بیان خاطراتی از فعالیت های حاج قاسم در زلزله بم پرداخت.

 

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این مراسم با تأکید بر اینکه پاسخگویی در حوادث و اسکان اضطراری در ساعات اولیه باید انجام شود تا آرامش روانی پس از حادثه برقرار شود؛ سازمان های جوانان و امداد و نجات هلال احمر برای سرعت عمل در حادثه را کمک کننده در این راستا دانست و گفت: تیم های سحر با حضور طولانی مدت حتی تا یک سال در منطقه، آرامش را به زندگی ها بر می گردانند.

 

سید مصطفی آیت اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار هم موسوی سرپرست معاونت هماهنگی و عمرانی استانداری هم با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان کشور حوادث زیادی به خود می بیند؛ افزود: بیش از ۲۰ گردنه برف گیر در کرمان داریم.

 

وی ادامه داد: هلال احمر در اولین ساعات اولیه حوادث پای کار هستند و در امداد اولیه که نیاز اولیه همه آسیب دیدگان است همکاری دارند حتی در برخی مواقع که دسترسی دشوار است با هلیکوپتر ورود می کنند.

 


آیت اللهی موسوی با تأکید بر اهمیت آموزش های روز دنیا در خصوص حوادث، اظهار کرد: این 6 استان، استان های خطر خیزی است و این آموزش ها ضروری است.

 

گفتنی است؛ در پنجمین اردوی منطقه ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته  هزار و ۶۰۰ نفر فرمانده دادرس پیشرفته با آموزه‌های اسکان و تغذیه اضطراری آشنا شدند و فرماندهان تیم دادرس پیشرفته در زمان امدادرسانی حوادث با فراخوان سازمان امدادونجات در مناطق حادثه دیده مستقر و عملیات برپایی چادرهای اسکان اضطراری بر عهده خواهند گرفت.

پایان پیام/80

نظر شما