شناسهٔ خبر: 57460209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور بیش از ۶ هزار کارنامه قضایی برای قضات از ابتدای امسال

رئیس سابق دادگاه انتظامی قضات گفت: در حمایت از قضات طبق دستورالعمل قوه قضاییه اقدام شد و امسال ۶ هزار و ۵۰۰ کارنامه قضایی برای قضات صادر شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین نیری رئیس سابق دادگاه انتظامی قضات در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و دادستان انتظامی قضات گفت:در ۸۶ ماه پیش رویکرد مدیریتی خود را اعلام کردم که گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه می‌کنم.
وی افزود: بنا بود، استقلال قضایی قضات را حفظ کنیم که در این مدت، به هیچ همکاری نگفتم در مورد فلان پرونده چه کند و در مرحله تحقیق در پرونده اجازه ندادم، کسی دخالت کند.

دادستان سابق انتظامی قضات با بیان اینکه از خدمات قضات خدوم دفاع و تشکر می‌کنم، گفت: به سفر‌های استانی زیادی برای تشویق قضات رفتم و در طول این مدت تلاش کردم حرمت قضات را حفظ کرده و پیشگیری را بر برخورد مقدم بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین موحد در ادامه افزود: در طول این مدت همکاری همواره سعی کردیم، از میزان ورودی پرونده‌های قضات بکاهیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تقویت و گسترش نمایندگی‌ها گفت: در زمان حضور بنده، گاهی در برخی استان‌ها ۱ نفر در نمایندگی دادگاه انتظامی قضات حضور داشت که هم اکنون تعداد نمایندگان در برخی استان‌ها به ۸ نفر رسیده تا نظارت بر قضات بیشتر شود.

دادستان سابق انتظامی قضات تصریح کرد: وقتی برخی اعمال مجرمانه در یکی از قضات مشاهده و دلایل مستندات کافی بود، بدون اغماض با آن فرد برخورد می‌کردیم.

وی گفت: در حمایت از قضات طبق دستورالعمل قوه قضاییه اقدام شد و امسال ۶ هزار و ۵۰۰ کارنامه قضایی برای قضات صادر شد.
حجت الاسلام والمسلمین موحد تاکید کرد: امروز ۴ هزار پاسخ استعلام پایه و گروه، تقدیم دادگاه عالی قضات می‌شود که در افزایش پایه قضات موثر است.

وی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته، امروز یک مجموعه فعال، پای کار، با روحیه جهادی و با اخلاص در حال کار در مجموعه انتظامی قضات هستند و یکی از بهترین مجموعه‌های قضایی، دادگاه انتظامی قضات است و حتی یک مورد سوئی نبوده است.
دادستان سابق انتظامی قضات با بیان اینکه در تمام موارد قانون محور بودیم، گفت: در دفاع از قانون هم کوتاه نیامدیم.

وی خاطرنشان کرد: همواره حفظ استقلال قضات را ارزشمند شماردیم و در هفته یک‌روز خاص را برای شنیدن صدای قضات تخصیص دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین موحد گفت: نتایج مذاکرات، جلسات و نشست‌های قضایی را در اختیار همکاران قضایی کل کشور قرار می‌دهیم و از مراجع کیفری خواهش می‌کنم اگر پرونده‌ای برای یک قاضی تشکیل شده، آن را با سرعت رسیدگی کنند.
دادستان سابق انتظامی قضات گفت: انسان‌ها همه دارای روح عدالت خواهی هستند و در پرورش این روحیه، آرای قضات سهم بالایی دارد و امروز رای مستند، مستدل و متقن در پرورش این روح در جامعه موثر است.

نظر شما