شناسهٔ خبر: 57455795 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و دادستان انتظامی قضات برگزار شد/ صدور ۶ هزار و ۵۰۰ کارنامه قضایی برای قضات از ابتدای سال

مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و دادستان انتظامی قضات با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در محل کاخ دادگستری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و دادستان انتظامی قضات با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در محل کاخ دادگستری برگزار شد.

در جریان این مراسم، جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران،حجت الاسلام و المسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی، کشور، علی صالحی دادستان تهران، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی معاون پارلمانی قوه قضاییه و جمعی دیگر از مسئولان قضایی حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نیری رئیس سابق دادگاه انتظامی قضات در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و دادستان انتظامی قضات خطاب به حاضران در جلسه گفت: در تمام مدتی که در خدمت‌تان بودم، جز صمیمیت و همکاری ندیدم.

حجت الاسلام والمسلمین موحد، دادستان سابق انتظامی قضات نیز در این جلسه گفت: در ۸۶ ماه پیش رویکرد مدیریتی خود را اعلام کردم که گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه می کنم.

وی افزود: بنا بود، استقلال قضایی قضات را حفظ کنیم‌ که در این مدت، به هیچ همکاری نگفتم در مورد فلان پرونده چه کند و در مرحله تحقیق در پرونده اجازه ندادم، کسی دخالت کند.

دادستان سابق انتظامی قضات با بیان اینکه از خدمات قضات خدوم دفاع و تشکر می کنم، گفت: به سفرهای استانی زیادی برای تشویق قضات رفتم. در طول این مدت تلاش کردم حرمت قضات را حفظ کرده و پیشگیری را بر برخورد مقدم بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین موحد در ادامه افزود: در طول این مدت همکاری همواره سعی کردیم، از میزان ورودی پرونده های قضات بکاهیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تقویت و گسترش نمایندگی‌ها گفت: در زمان حضور بنده، گاهی در برخی استانها ۱ نفر در نمایندگی دادگاه انتظامی قضات حضور داشت که هم اکنون تعداد نمایندگان در برخی استان ها به ۸ نفر رسیده تا نظارت بر قضات بیشتر شود.

دادستان سابق انتظامی قضات تصریح کرد: وقتی برخی اعمال مجرمانه در یکی از قضات مشاهده و دلایل ‌مستندات کافی بود، بدون اغماض با آن فرد برخورد می‌کردیم.

وی گفت: در حمایت از قضات طبق دستورالعمل قوه قضاییه اقدام شد و امسال ۶ هزار و ۵۰۰ کارنامه قضایی برای قضات صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین موحد تاکید کرد: امروز ۴ هزار پاسخ استعلام پایه و گروه، تقدیم دادگاه عالی قضات می شود که در افزایش پایه قضات موثر است.

وی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته، امروز یک مجموعه فعال، پای کار، با روحیه جهادی و با اخلاص در حال کار در مجموعه انتظامی قضات هستند و یکی از بهترین مجموعه های قضایی، دادگاه انتظامی قضات است و حتی یک مورد سوئی نبوده است.

دادستان سابق انتظامی قضات با بیان اینکه در تمام موارد قانون محور بودیم، گفت: در دفاع از قانون هم کوتاه نیامدیم.

وی خاطرنشان کرد: همواره حفظ استقلال قضات را ارزشمند شماردیم و در هفته یک‌روز خاص را برای شنیدن صدای قضات تخصیص دادیم .

حجت الاسلام والمسلمین موحد گفت: نتایج مذاکرات، جلسات و نشست های قضایی را در اختیار همکاران قضایی کل کشور قرار می دهیم و از مراجع کیفری خواهش می کنم اگر پرونده ای برای یک قاضی تشکیل شده، آن را با سرعت رسیدگی کنند.

دادستان سابق انتظامی قضات گفت: انسانها همه دارای روح عدالت خواهی هستند و در پرورش این روحیه، آرای قضات سهم‌ بالایی دارد و امروز رای مستند، مستدل و متقن در پرورش این روح در جامعه موثر است.

رسالت قضاوت، فصل خصومت است

حجت الاسلام والمسلمی قدیانی، دادستان انتظامی قضات نیز در این مراسم گفت: این جلسه به عنوان تکریم و بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین نیری تشکیل شده است، در حضور همه مقامات قوه قضاییه از حضور حجت اسلام نیری و مصدق ‌ و سایر همکاران قضایی در دیوان عالی کشور، دادسرا و دادگاه انتظامی قضات تشکر می کنم .

حجت الاسلام والمسلمین قدیانی گفت: از مرگ به عنوان واقعه ای که از آن می ترسیم، یاد می شود ولی خداوند در قرآن فرموده است: هرکس ارزوی ملاقات و مشاهده و زیارت خدا را دارد، اجل خدا خواهد رسید؛ اگر کسی خود را آماده کرده باشد هیچگاه از مرگ نمی ترسد.

وی افزود: از حسن ظن رئیس قوه قضاییه نسبت به خودم تشکر می کنم و انصافا خود را از اینکه در جایگاه اقای موحدی قرار بگیرم، نمی دانم. برای من اینکه در کجا خدمت کنم، هیچ تفاوتی ندارد و هر ابلاغی که به من بدهند طبق همان کار می کنم و هیچگاه دنبال دریافت پست نبودم.

حجت الاسلام والمسلمین قدیانی با بیان اینکه قضات در جامعه مظلوم هستند، گفت: آنهم بخاطر جو کاذبی است که در میان مردم راجع به برخی قضات و قضاوت ناحق وجود دارد.

دادستان انتظامی قضات تاکید کرد: در حرف‌ها و صحبت ها باید این باور را در مردم ایجاد کنیم که رسالت قضاوت، فصل خصومت است.

وی با بیان اینکه به استقلال قضا و قاضی کمتر توجه می شود، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که روز هفتم‌ تیرماه داشتیم، اشاره داشتند که کار نیروی انتظامی در پرونده ها در زمان تحقیقات است و پس از انجام آن باید کار را به دستگاه قضایی بسپارند.

دادستان انتظامی قضات افزود: نکته دیگر اینکه باید به اتقان آرا خیلی توجه شود. همچنین سعی کنیم دسترسی مردم به ما بیشتر شود و ملاقات‌های مردمی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما