شناسهٔ خبر: 57458286 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیابت و فشار خون یکی از عوارض چاقی /یک چهارم جمعیت کشور دچار چاقی هستند

فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی گفت: یک چهارم جمعیت دچار چاقی شده اند که کیفیت زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا پازوکی در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک گفت: اضافه وزن و چاقی یکی از معضلات جامعه در حوزه سلامت است و بیش از ۶۰ درصد جمعیت ایران از مسکل اصافه وزن و چاقی رنج می‌برند که در حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور از این معضل رنج می‌برند.

چاقی منشا بیماری‌های فشار خون است که یک چهارم جمعیت را درگیر کرده و دیابت است و کیفیت زندگی افراد را چاقی تحت تاثیر قرار داده و چاقی بر طول عمر اثر منفی خواهد داشت.

به گفته وی جراحی چاقی برای بی ام آی ۳۵ کاهش یافته و جراحی چاقی بر کاهش عوارض بیماری‌های ناشی از چاقی اثر خوبی گذاشته است و جراحی چاقی یک عمل ضروری برای سلامت بیماران است و یک جراحی زیبایی به حساب نمی‌آید.

او ادامه داد: از سال ۸۴دوره موتاه مدت جراحی چاقی و از سال ۸۶ اولین دوره فلوشیپ جراحیچاقی را راه اندازی مردت و الان شش مرکز دانشگاهی مشغول به ترلیت فلوشیپ در حوزه جراحی چاقی هستند.

او افزود: ایران بعد از آمریکا و چین سومین کشور از نظر تعداد مقالات در حوزه جراحی چاقی است. نـوآوری در زمینه ساخت تجهیزات حوزه جراحی چاقی اقدامات خوبی در ایران انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما