شناسهٔ خبر: 57447088 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

سهم بخش گردشگری کشور باید استان به استان با جدیت دنبال شود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه سهم بخش گردشگری کشور باید استان به استان با جدیت دنبال شود، گفت: استان مرکزی ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد که در راس آن بیت تاریخی امام راحل و شهرستان خمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز جمعه(11 آذر) در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اراک، نسبت به توجه ویژه به صنعت گردشگری در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و جلب نظر سرمایه گذاران، راه را برای رونق اقتصادی و به دنبال آن توسعه همه جانبه کشور باز می‌کند که این مهم باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه سهم بخش گردشگری کشور باید استان به استان با جدیت دنبال شود، افزود: استان مرکزی ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد که در راس آن بیت تاریخی امام راحل و شهرستان خمین است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه صنایع دستی استان مرکزی، روستا به روستا حرف برای گفتن دارد، اظهار کرد: باید زمینه معرفی، تجازی سازی و صادرات آن توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراهم شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: باید بررسی شود شاخص‌های تعیین شده در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چه میزان محقق شده است و اهدافی که محقق نشده اند فهرست بندی و دلایل آن مشخص شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر تشکیل شبکه ای از کارشناسان و نخبگان در امر توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب بهره‌گیری شود.

 

امام جمعه اراک حفظ فضاهای گردشگری و بناهای تاریخی از قبیل بازار تاریخی اراک را یک ضرورت دانست و ادامه داد:  باید با جدیت پاسداری و مراقبت شوند و اگر نیاز به مرمت و بازسازی دارند همکاری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

وی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای معرفی فرهنگ و اصالت سرزمینی و سرآغازی برای رونق گردشگری دانست و ادامه داد: این مهم ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی دارد که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

پایان پیام/177

نظر شما