شناسهٔ خبر: 57434091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران سال ۱۴۵۰ پیرترین کشور دنیا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با وضعیت کنونی در سال ۱۴۵۰ پیرترین کشور دنیا می‌شویم.

صاحب‌خبر -

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جلسه هماهنگی ایجاد نرم افزار شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: دغدغه مندی شما در زمینه کمک به انسان‌های نیازمند نعمتی است که خدا به هر کسی عطا نمی‌کند.

او افزود: امروز مهمترین دغدغه کشور بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری است و اگر خیرین عزیز به این حوزه ورود نکنند در سال ۱۴۵۰ پیرترین کشور دنیا خواهیم بود.

معاون استاندار تصریح کرد: خانواده‌های زیادی تمایل به فرزندآوری و افزایش فرزندان خود دارند، اما از نظر مالی با مشکلاتی روبرو بوده و کمک خیران به این خانواده‌ها موجب ازدیاد جمعیت می شود.

او ادامه داد: در خصوص ایجاد نرم افزار جامع خیرین مباحث خوبی مطرح شد و وجود چنین سامانه‌ای علاوه بر جلوگیری از تخلفات اندک در حوزه کمک رسانی به خانواده‌های نیازمند می‌تواند منجر به ساماندهی، هدایت و تمرکز کمک‌ها شود.

عزیزی با بیان اینکه استان یزد یک استان خیر خیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: با وجود اقدامات خیری فراوانی که در استان صورت می‌گیرد، به دلیل عدم وجود یک سامانه جامع، رسیدگی شایسته‌ای در برخی حوزه‌های خیری صورت نگرفته و در برخی حوزه‌ها نیز اقدامات بیش از نیاز انجام شده که این سامانه می‌تواند موجب هماهنگی و همکاری بیشتری بین خیرین شود.

معاون استاندار بر حفظ امنیت پایدار این سامانه تاکید کرد و گفت: مهمترین مقوله در این زمینه، حفظ محرمانه بودن اطلاعات خانوار‌ها بوده و در کنار این موضوع فرهنگ سازی و جلب نظر خیرین برای همراهی نیز حائز اهمیت است و این سامانه می‌تواند در زمینه نظارت بر روند کمک رسانی به نیازمندان هم موثر باشد.

نظر شما