شناسهٔ خبر: 66512489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

تحول در جامعه منوط به آموزش و پرورش است

سپیده پورشعبان

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و تحول در جامعه منوط به آموزش و پرورش است، گفت: اگر جامعه به معلم بهاء دهد، آینده کشور را ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

قاسم احمدی لاشکی در آیین گرامیداشت مقام معلمان شهرستان نوشهر که امروز در تالار  خوارزمی نیروی دریایی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است .

معاون پارلمانی آموزش و پرورش با تاکید براینکه نگاه آموزش و پرورش باید تحولی باشد، تصریح کرد: معلم باید به گونه‌ای آموزش دهد که دانش آموز بتواند چند ده سال بعد را ببیند.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه نگاه رجایی و باهنر نیز تحولی بوده است، گفت: اجرای سند تحول بنیادی را آغاز کردیم و نظام رتبه بندی کار بزرگی بود که اجرایی شد که در مواردی انتقاد وجود داشت، به همین منظور موارد بررسی و احکام صادر شد و این با همت دولت و مجلس به ثمر رسید.

تحول در جامعه منوط به آموزش و پرورش است

وی با تأکید بر اینکه باید معلم خوب تربیت کنیم، یادآور شد: همه باید دست به هم دهیم تا فرزندان با دانش و شایسته‌‍‌ای را برای جامعه تربیت کنیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال‌های اخیر تعداد بازنشستگان زیاد و پذیرش معلمان کم شد و با کسری معلم مواجه شدیم به طوری که چند استان از جمله تهران قرمز شد اما با همت و پیگیری مدیران، این مشکل برطرف شد.

احمدی لاشکی ادامه داد: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد.

وی از لحاظ کردن رقمی برای نیروهای خدماتی در قانون بودجه سال جاری خبر داد و گفت: برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نظر شما