شناسهٔ خبر: 57428754 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقش مهم خدمات و مراقبت‌های بهداشتی در ارتقای سلامت جامعه

معاون بهداشت وزارت بهداشت در سفر به استان فارس از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تفیهان و خانه بهداشت بیدرز بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

 حسین فرشیدی در این بازدید‌ها ضمن گفت‌وگو با پزشکان خانواده، نحوه ارائه خدمات، روند معاینه بیماران، نحوه ارجاع بیماران به سطوح بالاتر و بیشترین موارد مراجعه به این مراکز را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید‌ها با اشاره به نقش مهم خدمات و مراقبت‌های بهداشتی در ارتقای سلامت جامعه، بر اهمیت تلاش مستمر کارکنان بهداشت در مسیر ارتقای سطح سلامت مردم و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به عنوان بالاترین بار بیماری‌های نظام سلامت کشور تاکید کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین اقدامات این مراکز در زمینه مراقبت از مادران باردار نیازمند به مراقبت‌های ویژه، نوزادان، شاخص‌های مراقبت پیش از بارداری و نحوه غربالگری افراد تحت پوشش را ارزیابی کرده و در گفت‌وگو با مراقبان سلامت و کارشناسان این مراکز میزان پوشش واکسیناسیون، تعداد پذیرش روزانه مراجعان، شاخص‌های سلامت روان، نحوه ارائه آموزش‌های سلامت، بهداشت دهان و دندان، نحوه بیماریابی و ثبت خدمات در سامانه سیب را بررسی کرد.

گفتنی است مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تفیهان با دارا بودن ۶ خانه بهداشت زیر مجموعه، ۱۴ هزار و ۸۴۸ نفر از مردم منطقه را تحت پوشش دارد. در این مرکز خدماتی نظیر دندانپزشکی، تزریقات، آزمایشگاه، مامایی، سلامت روان و تغذیه با حضور پزشک، مراقبان سلامت و کارشناسان هر حوزه ارائه می‌شود.

نظر شما