شناسهٔ خبر: 57392566 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خبرنگار صهیونیست با خاک یکسان شد

«تیم ملی ایران» محبوب دوستداران فوتبال در کشورهای مسلمان

صاحب‌خبر -
 
 
 
سید کیوان طباطبایی- دوحه
تیم ملی فوتبال ایران تنها کشور در میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس و جهان اسلام است که طرفداران بی‌شماری دارد. هر جا با دوستداران فوتبال از کشورهای مسلمان در قطر مواجه می‌شویم آنها مشتاقانه منتظر بازی ایران و آمریکا هستند و دوست دارند تیم ایران در بازی امشب بر آمریکا غلبه کند و در همین راستا برای بازیکنان ایرانی آرزوی پیروزی و موفقیت می‌کنند.
همچنین هموطنانی نیز مثل شب‌های گذشته در مرکز شهر دوحه گردهم آمدند و به حمایت از تیم ملی با پرچم‌های سه رنگ ایران پرداختند و برای پیروزی تیم ایران مقابل آمریکا ابراز امیدواری کردند. ایرانیان مقیم دوحه نیز در این گردهمایی حمایتی از تیم ایران شرکت کردند.
تعظیم و عذرخواهی بازیکنان ژاپن از هواداران 
بازیکنان تیم فوتبال ژاپن پس از شکست ناباورانه برابر تیم کاستاریکا در اقدامی قابل توجه به تماشاگران کشور خود در ورزشگاه تعظیم و عذرخواهی کردند. گفتنی است تماشاگران ژاپنی در پایان مسابقه به نظافت سکوهای ورزشگاه پرداختند و سوژه عکاسان و فیلمبرداران شدند‌
سجده شکر مراکشی‌ها روی جلد نشریات کشورهای اسلامی
تیم ملی فوتبال مراکش در دومین بازی مرحله گروهی موفق شد تیم مطرح بلژیک را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و امیدوار به صعود شود. مراکشی‌ها در پایان مسابقه برابر بلژیک سجده شکر به جا آوردند که عکس دسته جمعی شان در حال شکرگزاری روی جلد بیشتر رسانه‌های کشورهای اسلامی رفت. ناگفته نماند که مراکشی‌ها در قطر بسیارند و پس از برد تیم کشورشان در دوحه مشغول جشن و پایکوبی شدند‌.
اعتراض قطری‌ها به ژرمن‌ها
تماشاگران قطری پس از اظهارات آلمانی‌ها به منظور ایجاد محدودیت در جام جهانی ۲۰۲۲ برای کشورهای اروپایی،یکشنبه شب عکس‌های مسوت اوزیل بازیکن مسلمان و اسبق تیم ملی آلمان در ورزشگاه البیت دوحه در دست گرفتند و اعتراض خود را به آلمان‌ها نشان دادند.
پاسخ تماشاگران ایرانی‌به کلینزمن
تعدادی از هواداران ایرانی حاضر در استادیوم البیت محل بازی آلمان و اسپانیا با همراه داشتن نوشته‌هایی تحت عنوان «یورگن! تو یک فریبکار و شیرجه‌زننده هستی» به کلینزمن بابت اظهارات اخیرش علیه تیم ملی فوتبال ایران و کارلوس کی روش اعتراض کردند.
همه از رژیم جعلی متنفرند
در فایل ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، یک جوان عرب از خبرنگاری صهیونیست که خود را روز قبل تبعه اکوادور جا زده بود تا شاید بتواند با فریبکاری از تماشاگران کشورهای اسلامی مصاحبه بگیرد، با تمسخر سؤال می‌کند که «اهل کجا هستی؟» و این خبرنگار صهیونیست هم می‌گوید «اسرائیل». جوان عرب در پاسخ می‌گوید: « تو که دیروز گفتی اکوادوری هستی؛ امروز اسرائیلی شدی؟!»
این جوان عرب سپس به خبرنگار صهیونیست می‌گوید: «آیا به چیزی به اسم اسرائیل معتقدی؟ هیچ کس قبول نمی‌کند که با تو مصاحبه کند.» 
خبرنگار صهیونیست نیز در واکنش به جوان عرب می‌گوید که «آیا شما تیم ملی دارید؟» که این جوان در پاسخ به او می‌گوید که «ما یک سرزمین داریم که اسم آن فلسطین است.. ما یک سرزمین داریم».
این جوان سپس خطاب به خبرنگار صهیونیست گفت: «گوش کن، گوش کن. شما در این‌جا (قطر) عنصری نامطلوب هستید. می‌دانید که چرا مردم با شما مصاحبه نمی‌کنند؟ چون همه از اسرائیل متنفرند، لذا بساط خودتان را جمع کنید و برگردید.»
انگلیسی‌ها، توقف شان را گردن دستگاه تهویه‌انداختند!
رسانه‌های انگلیسی توقف شان برابر آمریکا در بازی دوم مرحله گروهی را گردن دستگاه تهویه ورزشگاه البیت‌انداختند و نوشته‌اند که فیفا پس از شکایت چند تن از بازیکنان گرت ساوت‌گیت مبنی بر گرمای بیش از حد هوا، مدعی شد که هیچ مشکلی در تهویه هوای ورزشگاه البیت در جریان دیدار انگلیس با ایالات متحده وجود نداشته است.
روزنامه میل ساندی دریافته که دستگاه کنترل آب و هوا در ورزشگاه البیت به درخواست مدیر عملیات فیفا یک ساعت قبل از شروع بازی خاموش شده است. در نتیجه، در تساوی بدون گل جمعه شب هفته گذشته وضعیت جوی به طور قابل توجهی گرم‌تر از دیدار مقابل ایران بود که آن بازی در ساعات روز برگزار شد.
شکایت ایران از آمریکا به فیفا
ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد.در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد و خواستار رسیدگی جدی فدراسیون جهانی فوتبال به این تخلف فدراسیون آمریکا شد.
بوکسور مکزیکی، مسی را تهدید کرد
در پی انتشار کلیپی از شادی آرژانتینی‌ها در رختکن پس از غلبه بر مکزیک، لیونل مسی در حالی دیده می‌شد که به پرچم مکزیک ضربه می‌زند. ساول کانلو آلوارز، بوکسور مشهور مکزیکی در پی این اتفاق نوشت: «دیدم که مسی با پیراهن ما زمین را تمیز کرده است. او باید به درگاه خدا دعا کند که من پیدایش نکنم. همان‌طور که من به آرژانتین احترام می‌گذارم، او هم باید به مکزیک احترام بگذارد!
حمایت تماشاگران مراکشی از فلسطین
تماشاگران مراکشی در بازی تیم ملی کشورشان با تیم ملی بلژیک پرچم بزرگ فلسطین را در ورزشگاه برافراشتند.
تصاویر منتشر شده از تماشاگران مغربی در بازی با بلژیک نشان داد که آنها یک پرچم بزرگ فلسطین را روی دست‌های خود دارند و آن را حرکت می‌دهند که بر روی آن به زبان انگلیسی «آزادی فلسطین» نوشته شده بود.

نظر شما