شناسهٔ خبر: 57387274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاهش 60 درصدي تلفات تصادفات در پايتخت

صاحب‌خبر -
کاهش 60 درصدي تلفات تصادفات در پايتخت
خبرگزاری آریا-مدیر گروه مطالعات حمل و نقل ترافیک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: در طرح ایمنی ترافیک ، کاهش 60 درصدی تلفات تصادفات در بازه زمانی 10 ساله پیش‌بینی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پیام معینی، با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین طرح‌ها در بخش حمل و نقل، حوزه ایمنی ترافیک است، افزود: سالیانه به طور میانگین نزدیک به 60 فوتی و 20 هزار تصادف منجر به جرح در تهران به ثبت می‌رسد که ضرر‌های اقتصادی و اجتماعی را برای شهر به دنبال دارد.
مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات با اعلام اینکه تا امروز در هیچ یک از شهر‌های کشور برنامه مصوب و چارچوب خاصی برای اقدام و زمینه‌سازی درخصوص ترافیک نداشته‌ایم، گفت: طرح مطالعاتی ما، چارچوب برنامه عملیاتی را برای ایمن‌سازی ترافیکی و ارتقاء ایمنی در بازه 10 ساله در دستور کار قرار داده و هدف این است که در پنج سال اول، تلفات 40 درصد و تا پایان ده سال 60 درصد کاهش پیدا کند.
پیام معینی با بیان اینکه در مرحله دوم به دنبال این هستیم که تصادفات جرحی 25 درصد کاهش یابد، افزود: این طرح در مرحله سوم پیش‌بینی کرده که تصادفات مربوط به عوامل و نیرو‌های شهری و همچنین تصادفات ناشی از نقص راه را به صفر برساند که این برنامه تهیه شده و در فرآیند تصویب در شورای عالی ترافیک قرار دارد.
مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات افزود: در طرح مطالعاتی ایمنی ترافیک، پلیس راهور و اداره کل مهندسی ایمنی ترافیک و مشاور طرح مشارکت دارند.
پیام معینی با بیان اینکه تا امروز معیار مشخصی برای شناسایی نقاط پر تصادف شهری وجود نداشته است، افزود: این حوزه مورد مطالعه قرار گرفته و بر اساس آن شعاع 150 متری بزرگراهی و شعاع 50 متری در معابر غیر بزرگراهی را در نظر گرفته‌ایم.
مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات گفت:معابر بر اساس 6 امتیاز به عنوان نقاط پرتصادف معرفی می‌شوند که این امتیاز به گونه‌ای است که هر تصادف جرحی یک امتیاز و هر تصادف فوتی معادل سه تصادف جرحی محسوب می‌شود و به عدد 6 می‌رسد.
پیام معینی افزود: سعی کردیم تصادفات جرحی را پیش فرض قرار دهیم، زیرا ممکن است به دلیل اینکه تصادفات فوتی به طور خاص رخ می‌دهد، گمراه کننده باشد.
مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات تاکید کرد: پس از تصویب طرح، بازه 10 ساله آغاز می‌شود و قرار بر این است هر 6 ماه یکبار پایش شود.

نظر شما