شناسهٔ خبر: 57378775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

به یاد جام جهانی 1998

دوئل ایران و آمریکا؛ از جوانان بد بدن تا تیم هیجانی کی روش

تیم ملی فوتبال ایران در هفته سوم جام جهانی به مصاف آمریکا می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، تیم‌های ملی ایران و آمریکا از ساعت 22:30 فردا شب در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف هم می‌روند. این بازی می‌تواند روی سرنوشت تیم صعود کننده تاثیر زیادی داشته باشد. نباید فراموش کرد که تقابل دو تیم در جام جهانی 1998 فرانسه با نتیجه 2 بر صفر به نفع ایران تمام شد. اما آمریکا حاضر در جام جهانی 2022 نمایش بسیار متفاوتی دارد.

ایران با 3 امتیاز در رده دوم گروه B و آمریکا با 2 امتیاز در جایگاه سوم گروه قرار گرفته است. هر چند روی کاغذ بازی ولز دارای شانس است اما بعید به نظر می‌رسد که انگلیس در این دیدار کار سختی داشته باشد. بنابراین دوئل ایران و آمریکا به احتمال زیاد مشخص کننده یک پای صعود است.

اگر ایران بتواند از گروه B صعود کند، برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشور چنین اتفاقی را تجربه می‌کند. پیش از این اعضای تیم ملی اعلام کرده بودند که تلاش‌شان را برای تاریخ‌سازی انجام می‌دهند. با اینکه تیم ملی انگیزه بالایی دارد اما تیم بسیار هیجانی و احساسی است. اگر مانند بازی انگلیس در نیمه اول گل دریافت کند کار برای شاگردان کی‌روش سخت می‌شود.

 آمریکا تا اینجای کار 2 تساوی را تجربه کرده و این تیم به دلیل جوانی میزان دوندگی بسیار بالایی دارد. از نظر بدنسازی  این تیم بسیار آماده است. هافبک دفاعی‌های آمریکا نقش مهمی در روند بازی این تیم دارند. آنها با توقف انگلیس دست به کار بزرگی زدند. با این حال شاگردان گرگ برهالتر،‌ بسیار جوان هستند و این موضوع در عین نقطه قوت می‌تواند نقطه ضعف آنها محسوب شود. 

سرمربی یانکی‌ها برای اینکه خیلی مقابل چشم خبرنگاران نباشد تیمش را به گوشه‌ای از ورزشگاه برد تا از دسترس دوربین‌های رسانه دورتر باشند.

نظر شما