شناسهٔ خبر: 57377293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش|

هرمزگان؛ مقصد اولین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت / توسعه دریامحور، زمینه مهم اشتغال‌زایی

دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور از استان هرمزگان و شهرستان جاسک به منظور بازدید ایشان و هیئت همراه از رزمایش ارتش آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور از استان هرمزگان و شهرستان جاسک به منظور بازدید ایشان و هیئت همراه از رزمایش ارتش آغاز شد.

 

همچنین بازدید از رژه یگان‌های دریایی و ناوگروه‌های ارتش از برنامه‌های مهم رئیس جمهور در سفر به شهرستان جاسک بود و ایشان در حاشیه رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت این نیرو اظهار داشت: روز نیروی دریایی ارتش یاد آور شهامت، شجاعت، دلاوری و اقتدار نیروی دریایی ماست، به همین دلیل همواره باید این روز را به عنوان روز نمادین برای توجه به نیرو‌های دریایی ارتش گرامی داشت.

 

وی با اشاره به گام‌های بلند نیروی دریایی ارتش پس از دوران دفاع مقدس گفت: حضور نیروی دریایی نه فقط برای امنیت مرز‌ها بلکه برای حضور در اقیانوس‌ها و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در آبراه‌های بین‌المللی بسیار اطمینان بخش است.

بماند/// هرمزگان؛ مقصد اولین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت / توسعه دریامحور، زمینه مهم اشتغال‌زایی

آیت الله رئیسی پس از حضور در سان نیرو‌های دریایی دیداری با مردم شهرستان جاسک داشت و در این دیدار رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی مهم استان هرمزگان عنوان کرد: در کنار برخی مشکلات زیرساختی نظیر احداث جاده و تامین آب شرب روستایی، بحث تجارت و داد و ستد و صید و صیادی از مسائل مهم و محوری در زمینه درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه است که باید به آن توجه جدی داشت.

 

رئیس جمهور افزود: امروز یکی از اولویت‌های دولت جبران عقب‌ماندگی‌ها در این منطقه و تبدیل سواحل مکران به مرکز اقتصادی و تجاری نه فقط برای استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بلکه برای سراسر کشور است.

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت‌های این منطقه می‌تواند این سواحل را به نقطه بسیار مهم و راهبردی اقتصادی، تجاری، گردشگری و تولیدی در کشور تبدیل کند، تصریح کرد: دولت خدمتگزار بنا دارد با کمک شما مردم عزیز، با انگیزه و پرتلاش برای آبادانی این منطقه تلاش کند.

اتصال خرمشهر به بندر چابهار؛ مهم‌ترین خواسته‌ مردم هرمزگان از دولت سیزدهم 

همچنین مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در آیین دیدار رییس‌ جمهور با اقشار مختلف مردم جاسک، با تاکید بر ضرورت مهار آب‌های مرزی افزود: احداث پنج سد بزرگ، تسهیل صدور مجوزهای صیادی، تجارت پیله‌وری و سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی کرویدور جنوب کشور با هدف اتصال خرمشهر به بندر چابهار مهم‌ترین خواسته‌های مردم شرق هرمزگان از دولت سیزدهم است.

 

وی جاسک را مروارید دریای عمان و کانون وحدت و برادری دانست و تاکید کرد: حجم بالای اعتبارات و تسهیلات تخصیص یافته به استان هرمزگان در سفر پیشین رییس جمهور، تشکیل ستاد ویژه توسعه بشاگرد، تمرکز بر توسعه شهرستان‌های سواحل مکران، آغاز طرح‌های راهبردی نظیر فولاد، پتروپالایشگاه‌ها، مراکز تقویت ذخایر صیادی و شهر نساجی از نقاط امیدبخش عملکرد دولت در شهرستان جاسک و منطقه شرق استان است.

 

دوستی تصریح‌کرد: مهم‌ترین مساله این منطقه از هرمزگان، آبرسانی است که با دستور رییس جمهور بخشی از طرح‌های این حوزه در هفته دولت افتتاح و بخش دیگری نیز در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بماند/// هرمزگان؛ مقصد اولین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت / توسعه دریامحور، زمینه مهم اشتغال‌زایی

سفر رئیسی به استان هرمزگان و بازدید از سواحل مکران نشانه‌ای است که دولت به دنبال توسعه تجارت اقتصادی از طریق فعال کردن ظرفیت‌های استراتژیک کشور است و البته این بحث دارای موانع و مشکلاتی است که پیگیری مداوم مجموعه مسئولین کشوری و مسئولین استانی دولت را می‌طلبد.

توسعه دریا محور؛ یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان جاسک 

حسین روشنی، دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان جاسک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو به بهانه حضور رئیس جمهور در این شهرستان، درباره مسائل مردم جاسک گفت: جاسک یک شهرستان ساحلی محسوب می‌شود و توسعه دریا محور یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان جاسک است و رئیس جمهور در سخنانشان نسبت به این موضوع تاکید کردند که بندر جاسک فعال‌تر شود و بندر بتواند زمینه اشتغال زایی و توسعه دریامحور باعث رونق شهرستان شود.

 

وی افزود: خواسته دیرینه‌ای که مردم شهرستان جاسک دارند، بندر آزاد کردن این شهرستان است و چند سالی است که وعده آن داده شده است، اما در مجلس تصویب نمی‌شود و به اجرا نمی‌رسد؛ مسائل دیگری نیز در شهرستان جاسک مانند اشتغال زایی، مسائل درمانی، آموزش و پرورش و مسائلی که مردم شهرستان جاسک را درگیر می‌کند و جزء مطالبات اصلی مردم است و رئیس جمهور نیز به این مسائل پرداختند و قول دادند این مسائل را پیگیری و حل کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_1836475" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1045553/1836475?width=400&height=300"></script></div>

 

پیشرفت برنامه‌های دولت در استان هرمزگان 

همچنین آرمان دریایی صلخی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو نیز با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور بیان کرد: در دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور انتخاب استان هرمزگان به عنوان اولین استان نشان دهنده دیده شدن ظرفیت اقتصادی ویژه این استان است.

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان عنوان کرد: در استان هرمزگان برنامه‌هایی که دولت در حوزه مسکن و توسعه صنایع استان داشته است پیشرفت بسیار خوبی بوده است در مقابل نیز مشکلاتی داشته ایم که هنوز بر طرف نشده است و امیدواریم با برنامه‌هایی دولت در این خصوص دارد این مسائل نیز حل شود.

<div id="video-display-embed-code_1836484" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1045553/1836484?width=400&height=300"></script></div>


در پایان لازم به ذکر است، استفاده از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی موجود در استان هرمزگان علاوه بر اشتغال زایی و ایجاد در این استان می‌تواند باعث توسعه تجارت در سطح کشور شود و این امر نیاز به عزم جدی در توسعه دریامحور و توجه به سواحل مکران به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تجاری کشور است.

نظر شما