شناسهٔ خبر: 68086324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای شهر شیراز:

راهپیمایی اربعین تمدن‌ساز است

زهرا عسگری

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی مقدمات ظهور را فراهم می‌کند، این برنامه را تمدن‌ساز عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا هاجری امروز، ۱۷ مردادماه در آیین اعزام خادمان موکب احمدبن موسی ـ شاهچراغ(ع) شهرداری شیراز اظهار کرد: امروز مکتب حسینی از مرزهای جغرافیایی گذشته و مرزهای دینی و مذهبی را هم درنوردیده است، به‌گونه‌ای که در اربعین بسیاری از مسیحیان، زرتشتیان و حتی یهودیان و گروه‌هایی از بودائیان هند حضور دارند.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی مقدمات ظهور را فراهم می‌کند، افزود: ما به راهپیمایی اربعین به‌عنوان یک آیین مذهبی صرف مخصوص شیعه نگاه نمی‌کنیم و دید ما این است که این راهپیمایی تمدن‌ساز است.

هاجری تصریح کرد: کاری که حضرت زینب‌(س) بعد از حماسه عاشورا انجام داد، این بود که موتور حرکت شیعیان را در بصیرت و آگاهی شیعیان روشن کرد واین در حالی است که بسیاری از جامعه شناسان هنوز نتوانسته‌اند خطبه‌های حضرت زینب (س) را تبیین و تفسیر کنند که چگونه می‌شود درزمانی که این حضرت وارد کوفه می‌شود مردم شادی می‌کنند اما بعد از قرائت خطبه حضرت زینب(س) مردم گریه و شیون می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در سخنان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره این موضوع مطرح است که ما هر چه داریم از عاشورا و کربلا داریم و محرم و صفر مکتب و مذهب ما را بیمه کرد و این نشان از جایگاه والای مکتب عاشورا در انقلاب اسلامی است.

هاجری اضافه کرد: اگر تمام جهان را ظلم و ستم را فرابگیرد شیعه امید به آینده را از دست نخواهد داد و انتظار فرج به معنای امید به آینده است و این اعتقاد ماست و اربعین مقدمه این کار است.

انتهای پیام

نظر شما