شناسهٔ خبر: 57344941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رضایی:

دلالان «محصولات کشاورزی» را تلفنی خرید و فروش می‌کنند

ساری- معاون اقتصادی رئیس جمهووری تکمیل نبودن زنجیره ارزش تولید تا صادرات را سبب دلال بازی دانست و گفت: دلالان محصولات کشاورزی را با یک تلفن خرید و فروش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی پیش ازظهر شنبه در همایش استادان بسیجی مازندران در ساری با اشاره به اینکه اقتصاد در کشور در گذشته بد برنامه ریزی شده است، افزود: برای توسعه اقتصادی باید مردمی شود و دولت سیزدهم در حال تلاش در این حوزه است.

وی اجرانشدن اصل هفتم قانون اساسی به معنای واقعی و بهره گیری نشدن از ظرفیت های مردمی را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: راهبرد توسعه اقتصادی مردمی کردن امور و اقتصاد است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این که در گذشته استان های شمالی نظیر مازندران از داشتن صنایع و واحدهای تولیدی محروم نگه داشته شدند، آن را بدترین سیاست اقتصادی بیان کرد و گفت: باید واحدهای فرآوری مطابق با زیست بوم منطقه شکل گیرد.

رضایی بر لزوم تکمیل زنجیره تولید تا صادرات تاکید کرد و گفت: وقتی زنجیره ارزش در حوزه تولید و کشاورزی وجود نداشته باشد دلالان همانند علف های هرز جولان می دهند.

وی یادآور شد: دلالان با یک تلفن محصولات کشاورزی را با پایین ترین قیمت می خرند و با بیشترین قیمت می فروشند از این رو باید زنجیره ارزش را تکمیل کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور مسئله محوری اقتصاد و ایجاد حلقه های تولید و بازاریابی، راه اندازی واحدهای فراوری را ازنیازهای جامعه بیان کرد و گفت: اگر محوز راه اندازی ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی به مازندران داده نشود، اشتباه بزرگی است.

وی با اشاره به مشکلات فراروی برنج و پرتقال مازندران، پیگیری برای رفع آن را از جمله برنامه های دولت برشمرد و گفت: دولت برنامه های اقتصادی خوبی با محوریت مردم شروع کرده است.

نظر شما