شناسهٔ خبر: 57334465 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

لوا به طلسم‌شکنی می‌اندیشد، خروس‌ها به صعود

مکزیک آخرین شانس آلبی‌سلسته 

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
نتیجه این بازی می‌تواند سرنوشت تلخی برای آرژانتین رقم بزند و اگر راه‌راه‌پوشان دوباره غفلت کنند وداعی زودهنگام با جام ۲۰۲۲ در انتظارشان است. اما خروس‌ها در شرایطی کاملاً متفاوت امشب می‌توانند جشن صعود در دوحه راه بیندازند. 
تیم‌های حاضر در گروه‌های C و D امروز دومین بازی‌های خود را انجام می‌دهند. آرژانتین دیداری سرنوشت‌ساز با مکزیک (۲۲:۳۰) پیش‌رو دارد و لهستان و عربستان (۱۶:۳۰) هم به مصاف هم می‌روند. فرانسه صدرنشین گروه چهارم با دانمارک (۱۹:۳۰) و تونس با استرالیا (۱۳:۳۰) روبه‌رو می‌شوند. 
 مغرور امیدوار
آلبی‌سلسته حریف اولش را خیلی دست‌کم گرفته بود. شاگردان لیونل اسکالونی به قدری مغرور بودند که حتی برای خلق موقعیت گل و به خطر انداختن عربستان هم مشکل داشتند. باخت دو بر یک یکی از مدعیان قهرمانی در بازی نخست، همه را شوکه کرد. مسی و هم‌تیمی‌هایش شانس آوردند لهستان و مکزیک به تساوی بدون گل رضایت دادند وگرنه الان اوضاع بدتر از این حرف‌ها بود. اگرچه هنوز آرژانتین تحت تأثیر شوک شکست غیرمنتظره است، اما کاپیتان در تمرین همه بازیکنان را دور هم جمع کرده و با حرف‌های انگیزشی به تیم روحیه داده است. مسی از همه بازیکنان آرژانتین خواست تسلیم نشوند و برای جبران شکست به خودشان بیایند. گفته می‌شود سرمربی نیز قرار است برای بازی با مکزیک چند تغییر اساسی به ویژه در خط دفاع ایجاد کند. ستاره مکزیک کسی نیست جز اوچوآ؛ دروازه‌بان ۳۷ ساله‌ای که با مهار پنالتی لواندوفسکی امید را به اردوی آزتک‌ها بازگرداند. مارتینو سرمربی این تیم تساوی بدون گل را برای مکزیک در حد پیروزی خوانده و برای به دام انداختن آرژانتین نیز برنامه دارد. 
لهستان برای اینکه خودی نشان دهد و قدرتش را به رخ سعودی‌های صدرنشین بکشد باز هم چشم امید به لواندوفسکی دارد. مهاجم عقاب‌ها نه تنها در بارسا پنالتی از دست داده است بلکه در تیم کشورش و در بازی با مکزیک نیز قدر پنالتی‌اش را ندانست تا فرصت پیروزی را از لهستان بگیرد. لوا دوره گذشته نیز در مرحله گروهی نتوانست گلزنی کند و نگران است در بازی با عربستان نیز این طلسم پابرجا بماند. برخلاف انتظارات عربستان تیم اول گروه سوم است و خیلی هم امیدوار به صعود. شاگردان هروه رنار با شکست آرژانتین اولین شگفتی‌ساز جام‌جهانی قطر لقب گرفتند. بازیکنان عربستان بعد از پاداش اولیه، حالا می‌جنگند تا با عبور از لهستان دومین پاداش نجومی خود را به جیب بزنند. 
 جنگ اروپایی
شب سختی در انتظار خروس‌هاست. تیم دیدیه دشان با یک برد پرگل سه امتیاز اول را دشت کرد تا حالا به عنوان شانس اول صعود از گروه D شناخته شود. فرانسه در بازی با استرالیا خیلی زود عقب افتاد و خیلی‌ها خیال کردند ورق به سود کانگورو‌ها برگشته است درحالی‌که ستاره‌های خروس‌ها خیلی زود به خودشان آمدند و با چهار گل کار را یکسره کردند. ژیرو با دبل در این بازی به رکورد تیری آنری رسید. دشان می‌داند بازی دوم حساسیت‌های بیشتری دارد به خصوص که دانمارک حریف مهمی برای فرانسه محسوب می‌شود. لوکاس هرناندز مدافع فرانسه هم به جمع مصدومان جام پیوسته و خروس‌ها یک بازیکن دیگرشان را نیز از دست دادند. در آن طرف میدان قرمز و سفید‌ها بعد از تساوی ناامیدکننده بدون گل به جنگ رقیب اروپایی می‌روند. توماس دلینی هافبک این تیم جام را از دست داده و کار کسپر هولماند را سخت‌تر کرده است. اگرچه سرمربی نفراتی، چون اشمایکل، اریکسن، کیائر و دالبرگ را در اختیار دارد، اما مقابله با ستاره‌هایی، چون امباپه، ژیرو، دمبله، گریزمان و شوامنی به شدت سخت است. تیم سختکوش تونس این‌بار برابر کانگورو‌ها به میدان می‌رود. عقاب‌های آفریقا بعد از یک امتیاز ارزشمندی که از دانمارک گرفتند می‌خواهند نماینده اقیانوسیه را نیز ناکام بگذارند. استرالیا هم بعد از تحقیر برابر قهرمان جام‌جهانی به تونس به چشم شانس مجدد نگاه می‌کند. گراهام آرنولد به ضعف‌های شاگردانش مقابل ستاره‌های فرانسه اعتراف کرد. این درحالی است که تقابل با بازیکنان قدرتی تونس نیز سختی‌های خودش را دارد.

نظر شما