شناسهٔ خبر: 68510552 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کارشناسان فوتبال در گفت‌وگو با ایمنا:

تیم ملی فوتبال محکوم به پیروزی مقابل قرقیزستان است

کارشناسان کشورمان معتقدند که شرایط تیم ملی کشورمان مناسب و ایده‌آل است و پیروزی در دیدار مقابل قرقیزستان حق مسلم آنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با حضور ۳۶ کشور برگزار شد که در نهایت ۱۸ تیم به مرحله نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کردند. تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی در گروه E این رقابت‌ها حاضر بود و با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ به رقابت پرداخت و در نهایت توانست با هدایت امیر قلعه‌نویی به عنوان تیم صدرنشین با تفاضل گل بهتر راهی مرحله نهایی شود.

ملی‌پوشان کشورمان در مرحله نهایی در گروه A قرار دارند و با تیم‌های قرقیزستان، قطر، ازبکستان، کره شمالی و امارات هم‌گروه هستند؛ شاگردان قلعه‌نویی در نخستین دیدار خود عصر امروز _پنجشنبه پانزدهم شهریور_ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف تیم ملی قرقیزستان خواهد رفت.

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی، آرشا شکوری، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، علی نعمتی، امین حزباوی، آریا یوسفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، امید نورافکن، محمد کریمی، محمد قربانی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، شهریار مغانلو و سردار آزمون بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدار مقابل قرقیزستان و امارات هستند.

نکته این فهرست، بازگشت سیدحسین حسینی، دروازه‌بان و کاپیتان استقلال به تیم ملی است که وی به دلیل انضباطی، از لیست قبلی تیم ملی خط خورده بود. تیم ملی کشورمان برای سومین‌بار مقابل قرقیزستان صف‌آرایی می‌کند و در دو جدال گذشته همواره مقتدرانه پیروز میدان بوده است؛ دیدار اول این دو تیم به خردادماه سال ۱۳۹۵ باز می‌گردد که ملی‌پوشان کشورمان میزبان بودند و تیم میهمان را با نتیجه شش بر صفر شکست دادند، در دیدار اخیر این دو تیم که به میزبانی قرقیزستان برگزار شد، ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند با نتیجه پنج بر یک فاتح بازی باشند. دیدار برگشت این دو تیم در بیست‌ونهم آبان سال جاری به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار خواهد شد.

دو چالش بزرگ این دیدار حضور «VAR» و زمین مناسب بود. سیستم کمک داور ویدئویی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بدون هیچ مشکلی نصب و راه‌اندازی شده است. از آنجا که کنفدراسیون فوتبال آسیا در تمام مسابقات مرحله سوم انتخابی جام جهانی در همه کشورها از یک سیستم واحد استفاده می‌کند به همین دلیل سیستمی که در ورزشگاه فولادشهر مستقر شده مربوط به شرکتی است که با AFC قرارداد دارد.

این شرکت در تمام مسابقات دو دوربین در ارتفاع ۱۴ متری برای خط دروازه‌ها دارد و دو دوربین در همین ارتفاع برای خط‌های آفساید که میزبانان موظف‌اند جایگاه دوربین زاویه مورد نیاز شرکت را تأمین کنند، اما با توجه مشکلات ساخت‌وساز و چمن ورزشگاه‌های کشورمان بحث‌های بسیاری صورت گرفت و در نهایت میزبانی از ورزشگاه «نقش‌جهان اصفهان» که در ابتدا میزبان معرفی شده بود به ورزشگاه «فولادشهر اصفهان» تغییر پیدا کرد.

شرایط تیم ملی ایده‌آل است

محمود کلهر، کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ملی فوتبال کشورمان شرایط خوبی دارد و پیروزی در دیدارهای گذشته در مرحله مقدماتی بسیار به این تیم کمک کرده است؛ شرایط تیم ملی ایده‌آل است و توقع از این تیم بسیار بالا است و باید به راحتی به جام‌جهانی صعود کنیم.

وی می‌افزاید: هر حریفی برای تیم ملی کشورمان سخت است و تیم‌هایی که در رقابت‌های جام‌جهانی حضور دارند با آمادگی حاضر شدند و نباید آنها را دست‌کم گرفت. قرقیزستان نیز حریف دست‌وپا بسته‌ای نخواهد بود و تیم‌ها در این تورنمنت کیفیت بازی‌شان را بالا بردند. امیدوارم با استفاده از بازیکن‌های جوان‌تر توقع پیروزی از این تیم محقق شود.

تیم ملی فوتبال محکوم به پیروزی مقابل قرقیزستان است

کارشناس فوتبال کشورمان بیان می‌کند: امیدوارم در این تورنمنت و بازی‌هایی که در پیش داریم، بیشتر از بازیکن‌های جوان‌مان استفاده کنیم چرا که نیازمند این بازیکن‌ها در جام‌جهانی‌های آینده هستیم و به‌طور قطع این دیدارها می‌تواند به تجربه بیشتر آنها کمک کند. در لیگ‌برترمان از این بازیکنان جوان زیاد داریم که همیشه به مربیان تیم‌های باشگاهی و ملی کمک می‌کنند؛ نفرات جوان، شایسته‌ای و باتجربه‌ای که باید از آنها استفاده شود به تیم ملی دعوت شده‌اند.

ورزشگاه فولادشهر شرایط برگزاری دیدارهای بین‌المللی را ندارد

وی تصریح می‌کند: ورزشگاه‌های ما هنوز استانداردهای لازم را ندارد و بازی سپاهان را در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه نقش‌جهان مشاهده کردیم که علاوه‌بر مشکل برای تیم خودمان، مشکلاتی را برای تیم حریف نیز به وجود آورد بود. بازیکنان با تکنیکی داریم، اما شرایط زمین‌ها استاندارد نیست و باید شرایطی محیا شود که این نقاط‌ضعف رفع شود.

تیم ملی فوتبال محکوم به پیروزی مقابل قرقیزستان است

کلهر ادامه می‌دهد: شرایط ورزشگاه روی عملکرد هر دوتیم تأثیرگذار خواهد بود و ممکن است شاهد بازی کم‌کیفیتی باشیم، امیدوارم با بهتر شدن زیرساخت‌های کشورمان این اتفاقات کم‌رنگ شود و ورزشگاه‌های باکیفیتی برای دیدارهای بین‌المللی داشته باشیم.

وجود VAR پیشرفت محسوب می‌شود

وی عنوان می‌کند: VAR اکنون به عنوان ویدئو چک استفاده می‌شود، اما وجود آن در کشورمان جزو نقاط‌قوت محسوب می‌شود و امیدوارم تجهیزات آن به زودی کامل شود. حضور VAR را باید به فال نیک گرفت چرا که هرچیزی در ابتدای ورود نواقصی دارد و باید با رفع آن، تنش‌های ایجاد شده روی بازیکنان، مربیان، کادر و هواداران را رفع کنیم تا بازیکنان تنها به فکر بازی کردن خود باشند و از مسائل حاشیه‌ای دور شوند و تیم‌ها بتوانند امتیاز واقعی خود را کسب کنند. البته که با حضور VAR مشکلاتی وجود خواهد داشت، اما کمتر خواهد شد.

تیم ملی باید نتیجه خوبی کسب کند

حسن (امیر) عابدینی، کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با دیدار ایران و قرقیزستان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ملی بسیار خوب است و باید نتیجه خوبی نیز کسب کند. فکر نمی‌کردم «امیر قلعه‌نویی» بتواند به این خوبی به روند و عملکرد تیم نفوذ کند و یک ارتباط بسیار عالی برقرار کند.

تیم ملی فوتبال محکوم به پیروزی مقابل قرقیزستان است

وی می‌افزاید: فکر می‌کردیم پس از «کی‌روش» و «اسکوچیچ» برقراری این نظم توسط یک مربی ایرانی کار دشواری است، اما امیر قلعه‌نویی موفق به انجام این کار شد.

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان می‌کند: جابه‌جایی بازیکنان در تیم‌های مختلف باشگاهی ربطی به عملکرد آنها در تیم ملی ندارد، یک بازیکن می‌تواند نماینده یک تیم لیگ‌برتری باشد، اما زمانی که در تیم ملی پا می‌گذارد پیراهن آن رنگی ندارد، اما هویت دارد و یک ملت پشت آنها هستند. از قدرشناسی ملتی که آن را پرورش داده‌اند ورزشکار خوشحال می‌شود و پاداش‌ها نیز محیا است.

گامی بلند به سوی پیشرفت

وی تشریح می‌کند: تیم ملی ما تیم ملی خوبی است و تغییراتی که در آن رخ داده است نیز خوب بوده است، لژیونرهای خوب، کاپیتان‌های بااستعداد و بافت بسیار خوبی در این تیم حاضر هستند، هرچند که من معتقدم این تیم ملی با تیم ملی حاضر در جام جهانی فرانسه تفاوت دارد و از آن عقب‌تر است، اما می‌تواند ادعا داشته باشد که گام بلندی به آن سمت برداشته است و در مسیر آن است.

تیم ملی فوتبال محکوم به پیروزی مقابل قرقیزستان است

عابدینی خاطرنشان می‌کند: در فوتبال اروپا انضباط حرف اول را می‌زند و حضور بازیکنان لژیونر در تیم ملی باعث ایجاد دیسیپلین برای دیگر بازیکنان می‌شوند.

به گزارش ایمنا، با نظر کارشناسان تیم ملی کشورمان پتانسیل بالایی دارد و به‌طور قطع با فراهم کردن زیرساخت‌ها به فوتبال روز نزدیک خواهیم شد. در دیدار امروز مقابل تیم قرقیزستان نیز دشواری زیادی نخواهیم داشت چرا که بازیکنان و کادر تیم ملی پیش‌تر عملکرد بسیار قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند.

تیم ملی فوتبال محکوم به پیروزی مقابل قرقیزستان است

همچنین بر اساس اعلام کمیته برگزاری این رقابت‌ها یوسوکه آراکی به عنوان داور و جون میهارا و کوتا واتنبه به‌عنوان کمک‌های وی از ژاپن دیدار امروز تیم ملی فوتبال ایران و قرقیزستان را قضاوت خواهند کرد. لازم به‌ذکر است تیم ملی فوتبال ایران امروز از پیراهن سفیدرنگ خود برابر قرقیزستان قرمزپوش استفاده خواهد کرد.

نظر شما