شناسهٔ خبر: 57279636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معاون سوادآموزی استان قزوین:

قزوین جزو چهار استان باسواد کشور است

معاون سوادآموزی استان قزوین گفت: بیش از ۹۹.۳دهم درصد مردم استان قزوین باسواد هستند و به همین لحاظ جزو چهار استان باسواد کشور محسوب می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابوالفضل ابراهیمی فلاح، معاون سوادآموزی استان قزوین در تشریح این خبر اظهارکرد: شتاب‌بخشی به پایان بی‌سوادی و بر مبنای سوادآموزی کشور امری مهم است که تمامی دستگاه‌ها موظف‌ هستند در این زمینه کمک کنند چون سوادآموزی و آموزش بزرگسالان نیازمند همتی همه‌جانبه و تلاشی جهادی است.

او افزود: افزایش درصد باسوادی در حداقل زمان ممکن از اهداف امر شتاب‌بخشی به امر سوادآموزی است و استان قزوین با بیش از ۹۹درصد باسوادی در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹سال جزء استان‌های برتر کشور است.

ابراهیمی فلاح گفت: احصای واقعی آمار بی‌سوادان به ویژه در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و محروم و جمع‌آوری اطلاعات اسمی و آدرس محل سکونت مخاطبان از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزارهای برنامه‌ریزی برای هدفمند کردن فعالیت‌های سوادآموزی و راهکار بهینه جذب و نگهداشت افراد است از این رو مشارکت دهیاران و بخشداران در راستای این اهداف ضروری است.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط آموزش‌های مجازی تعداد ۹۰۰دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی کردیم که به همین منظور نیاز است به طرح اطلس بی‌سوادان توجه شود.

معاون سوادآموزش استان قزوین یادآور شد: دسترسی نداشتن به مشخصات دقیق اسمی و آدرس بی‌سوادان و کم‌سوادان، فقدان احساس نیاز در سوادآموزان به جهت شرکت در دوره‌های فراگیری سواد، اجباری نبودن با سواد شدن بی‌سوادان جامعه هدف در سوادآموزی، کمبود امکانات، محرومیت، پراکندگی و صعب‌العبور بودن روستاها، مشکلات حضور سوادآموز در کلاس درس به لحاظ مسائل خانوادگی، بومی، فرهنگی، اجتماعی، معیشتی و اشتغال‌های زودهنگام و کمرنگ بودن مشارکت دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های سوادآموزی از موضوعات بسیار مهمی است که توجه بیش‌ازپیش را می‌طلبد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما