شناسهٔ خبر: 57271969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قزوین جزء چهار استان باسواد کشور

معاون سواد آموزی استان قزوین گفت: بیش از ۹۹.۳ دهم درصد مردم استان قزوین با سواد هستند و به همین لحاظ جزء چهار استان با سواد کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ابوالفضل ابراهیمی فلاح گفت: شتاب بخشی به پایان بی سوادی و بر مبنای سوادآموزی کشور امری مهم است که تمامی دستگاه‌ها موظف‌ هستند در این زمینه کمک کنند چون سواد آموزی و آموزش بزرگسالان نیازمند همتی همه جانبه و تلاشی جهادی است.

معاون سواد آموزی استان قزوین اظهار کرد: افزایش درصد باسوادی در حداقل زمان ممکن از اهداف امر شتاب بخشی به امر سواد آموزی است و استان قزوین با بیش از ۹۹ درصد با سوادی در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جزء استان‌های برتر کشور است.

وی تصریح کرد: احصای واقعی آمار بی سوادان به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار و محروم و جمع آوری اطلاعات اسمی و آدرس محل سکونت مخاطبان از مهمترین و ضروری‌ترین ابزارهای برنامه ریزی برای هدفمند کردن فعالیت‌های سوادآموزی و راهکار بهینه جذب و نگهداشت افراد است از این رو مشارکت دهیاران و بخشداران در راستای این اهداف ضروری است.

این مسئول اضافه کرد: در شرایط آموزش‌های مجازی تعداد ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی کردیم که به همین منظور نیاز است به طرح اطلس بی سوادان توجه شود.

 

نظر شما