شناسهٔ خبر: 57251256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

انگلیس با چه ترکیبی برابر ایران به میدان می‌رود؟

گرت ساوت‌گیت سرمربی سه‌شیرها تصمیمات بزرگی پیش از بازی با ایران در مرحله گروهی جام جهانی اتخاذ خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

روزنامه اعتماد: گرت ساوت‌گیت سرمربی سه‌شیرها تصمیمات بزرگی پیش از بازی با ایران در مرحله گروهی جام جهانی اتخاذ خواهد کرد. تیم او که چهار سال پیش به نیمه نهایی جام جهانی رسید و سپس در یورو ۲۰۲۰ تا فینال بالا رفت و آنجا به ایتالیا باخت، امسال می‌خواهد تاریخ‌سازی کند و بعد از سال ۱۹۶۶ به نخستین جام بین‌المللی خود دست پیدا کند. اما گرت ساوت‌گیت چه ترکیبی را باید برای بازی برابر ایران انتخاب کند؟

یکی از ابهام‌های بزرگ که احتمالا تا لحظه اعلام ترکیب نهایی برطرف نمی‌شود، بازی کردن یا نیمکت‌نشینی هری مگوایر است. ساوت‌گیت معتقد است او بهترین مدافع تیمش به حساب می‌آید، اما کارشناسان انگلیسی می‌گویند بن وایت و جان استونز گزینه‌های بهتری هستند. 

بر اساس پیش‌بینی‌ها انگلیس با سیستم ۳-۳-۴ و با این نفرات به مصاف ایران خواهد رفت: 

دروازه‌بان: جوردن پیکفورد. فرم باشگاهی او ممکن است گاهی زیر سوال رفته باشد، اما او یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی انگلیس است. او در این فصل با وجود چند خطا نقش مهمی در حفظ اورتون در لیگ برتر داشت. او تجربه تورنمنت‌های بزرگ را دارد و در بازی با پا مسلط است که به درد سیستم بازی ساوت‌گیت می‌خورد.  مدافع راست: کایرن تریپیر. او فصل فوق‌العاده‌ای را در نیوکاسل می‌گذراند و با مصدومیت ریس جیمز و آماده نبودن کایل واکر و روی فرم نبودن الکساندر آرنولد باید در ترکیب ثابت تیم به میدان برود. او به اندازه هر بازیکن دیگری خوب است و تجربه مسابقات بین‌المللی را هم دارد.

مدافع میانی: بن وایت. او در این فصل برای آرسنال به عنوان مدافع راست بازی کرده، اما فرقی نمی‌کند، چرا که او باید یکی از مدافعین میانی انگلیس در قطر باشد. وایت یک فوتبالیست فوق‌العاده است. سریع است و بازی‌خوانی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر مگوایر که در فرم بدی قرار دارد به جای وایت فیکس شود واقعا یکی از تصمیمات خنده‌دار ساوت‌گیت خواهد بود. مدافع میانی: جان استونز. همکاری دفاع مرکزی استونز و وایت یک چشم‌انداز بسیار هیجان‌انگیز برای انگلیس است. هر دوی آنها روی توپ عالی هستند و زماتی که تیم به دنبال بازی‌سازی از عقب زمین است توانایی‌های بیشتری را هم بروز می‌دهند. هر دو مدافعین قدرتمندی هستند و سرعت ریکاوری خوبی دارند تا در صورت نیاز خود را از موقعیت‌های دشوار خارج کنند.  دفاع چپ: لوک شاو. اگر ریس جیمز آماده بود تریپیر به دفاع چپ منتقل می‌شد تا این بازیکن در سمت راست قرار بگیرد. اگر بن چیلول مصدوم نمی‌شد گزینه بعدی بازی کردن در سمت چپ به حساب می‌آمد. اما حالا در این شرایط لوک شاو باید فیکس باشد. او شروع خوبی در فصل جاری نداشته اما کم‌کم بهتر شده است و در آخرین بازی تدارکاتی انگلیس مقابل آلمان هم خوب بازی کرد. 

هافبک مرکزی میانی: دکلان رایس. رایس مدتی است ستون اصلی خط هافبک انگلیس بوده و تنها بازیکنی است که می‌تواند این نقش را جلوی خط دفاع چهار نفره بازی کند. در سیستم ۳-۳-۴ او عقب‌تر بازی می‌کند تا بتواند به چهار دفاع کمک کند و در عین حال نگاهی رو به جلو داشته باشد. کاپیتان وستهم قوی و سریع است و در حال حاضر بهتر از جوردن هندرسون کاپیتان لیورپول است.

هافبک مرکزی سمت راست: جود بلینگهام. با بازی رایس در نقش هافبک مرکزی متمایل به عقب، بلینگهام می‌تواند جلوتر برود همان نقشی که در بوروسیا دورتموند دارد را در تیم ملی انگلیس پیاده کند. این احساس وجود دارد که این تورنمنت، تورنمنت بلینگهام است و بعد از سال‌ها درخشش در آلمان می‌توان در صحنه جهانی خودش را نشان بدهد. او دو رقیب برای این پست دارد. جک گریلیش و میسون مونت، اما به نظر می‌رسد بلینگهام فیکس باشد. 

هافبک مرکزی سمت چپ: فیل فودن. در خط هافبک سه نفره فودن باید مجوز بازی شناور را داشته باشد و تقریبا به عنوان یک پست شماره ۱۰ بازی کند. او نمی‌تواند وظایف دفاعی خود را فراموش کند، اما با رایس و بلینگهام که پشت سر او هستند بازیکن منچسترسیتی می‌تواند روی کاری که به بهترین شکل انجام می‌دهد، تمرکز کند. فودن می‌تواند در یک‌سوم دفاعی حریف نقش محوری را ایفا کند. 

وینگر راست: بوکایو ساکا. انتخاب ساکا یک تصمیم آسان است، چراکه هیچ گزینه بهتری به عنوان وینگر راست به جای او وجود ندارد. او در این فصل در بهترین آمادگی خود برای آرسنال نبوده اما با همین وضعیت آمار ۴ گل و ۶ پاس گل را ثبت کرده. انگلیس به ساختن موقعیت نیاز دارد و برای این تیم به مهاجمینی نیاز دارد که بتوانند فضاسازی کنند. ساکا این کار را می‌کند.

وینگر چپ: رحیم استرلینگ. مارکوس رشفورد اخیرا در فرم خوبی برای منچستریونایتد بوده و گزینه‌ای برای شروع در سمت چپ خط حمله است. با این حال با توجه به رکورد گلزنی او برای انگلیس و عملکردش در یورو ۲۰۲۰ استرلینگ جای خود را محفوظ کرده است. رحیم همیشه بازیکنی بوده که در زمان نیاز برای انگلیس عالی کار کرده و با اینکه فرم ایده‌آلی در این فصل نداشته در این فصل ۵ گل برای چلسی به ثمر رسانده.

مهاجم نوک: هری کین. این ساده‌ترین تصمیم گرت ساوت‌گیت است. کین کاپیتان انگلیس و بهترین مهاجم تیم با فاصله است. کالوم ویلسون فصل خوبی را پشت سر می‌گذارد، اما رکورد کین در باشگاه و تیم ملی جای بحث باقی نمی‌گذارد. هیچ مهاجم دیگری در تیم از نظر کیفیت و تجربه نزدیک او نیست.او در آخرین جام جهانی توانست کفش طلای مسابقات را به دست آورد و جای تعجب نیست که ببینیم این‌بار دوباره این کار را انجام می‌دهد.

نظر شما