شناسهٔ خبر: 67585868 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

ابهامات حذف رضازاده از پاراوزنه‌برداری/توافق بود یا تصمیم مدیریتی

زینب حاجی حسینی

حسین رضازاده در شرایطی از ریاست انجمن پاراوزنه‌برداری کنار گذاشته شده که صحبت‌های وی در این زمینه در تضاد کامل با آنچه که ریاست فدراسیون جانبازان از دلیل تصمیمش عنوان کرده، می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضازاده ملی پوش پیشین وزنه برداری ایران که طلای بازی های المپیک سیدنی و آتن را در اختیار دارد، فروردین سال ۱۳۹۹ با حکم سید محمدشروین اسبقیان که آن زمان ریاست فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان را بر عهده داشت به عنوان سرپرست انجمن پاراوزنه برداری منصوب شد و در ادامه هم حکم ریاست برای این انجمن را گرفت.

بعد از گذشت چهارسال اما جلیل کوهپایه زاده رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان طی حکمی بابک محمدی را به عنوان سرپرست جدید انجمن پاراوزنه برداری منصوب کرد و اینگونه به دوره تصدی این انجمن توسط قهرمان پیشین وزنه برداری جهان و المپیک پایان داد.

حسین رضازاده تاکید دارد که مدیریت جدید فدراسیون به دنبال تغییر کادر بود و به همین دلیل از انجمن پاراوزنه برداری کنار رفته است. وی اینگونه عنوان کرده که «هیچ اختلافی نبود به هر حال با تغییرات مدیریتی که در فدراسیون ایجاد شد طبیعی است که تیم جدید هم به دنبال همکاری با کادر جدید باشند.»

ابهامات حذف رضازاده از پاراوزنه‌برداری/توافق بود یا تصمیم مدیریتی

دوماه پس از عضویت رضازاده در هیات رییسه فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، وی از انجمن پاراوزنه برداری کنار گذاشته شد

جلیل کوهپایه زاده اما نظری مخالف دارد. وی که نیمه اسفند سال گذشته متصدی ریاست فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان شد و دو ماه پیش رضازاده را به عنوان عضو هیات رییسه این فدراسیون منصوب کرد، تاکید دارد که ارتقا جایگاه رضازاده در مجموعه ورزش جانبازان و توان یابان و منع حضور همزمان در انجمن باعث این تصمیم شده است.

جلیل کوهپایه زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: حسین رضازاده بعد از چندسال ورود به انجمن پاراوزنه برداری، با عضویت در هیات رییسه در فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان ارتقا جایگاه پیدا کرد. دعوت از رضازاده برای عضویت در هیات رییسه فدراسیون جانبازان هم با هماهنگی خود او انجام شد.

وی در این رابطه ادامه داد: البته یک نفر نمی تواند همزمان عضو هیات رییسه و رییس یک انجمن باشد. به همین دلیل سرپرست جدیدی برای انجمن پاراوزنه برداری منصوب کردیم تا از وجود حسین رضازاده در هیات رییسه فدراسیون به صورت کامل و تمام وقت و بدون هیچ مشکلی بتوانیم بهره ببریم.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان در پاسخ به این پرسش که «حسین رضازاده از اهالی وزنه برداری است و بعد از چهارسال نسبت به وضعیت پاراوزنه برداری هم اشراف کامل پیدا کرده بود. بهتر نبود انجمن پاراوزنه برداری همچنان در اختیار او می ماند نه اینکه عضویت در هیات رییسه بهانه ای برای کنار گذاشتنش می شد؟»، گفت: این موضوع را در نظر داشته باشید عضویت در هیات رییسه به مراتب از تصدی انجمن جایگاه بالاتری دارد. هیات رییسه مهمترین رکن در فدراسیون به حساب می آید.

کوهپایه زاده تاکید کرد: فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان ۱۵ انجمن دارد، حسین رضازاده به جای یک انجمن الان به واسطه عضویت در هیات رییسه به نوعی بر ۱۵ انجمن اشراف دارد و در تصمیم گیری های مربوط به آنها نقش دارد. جایگاه و شانی که امروز حسین رضا زاده در مجموعه ورزش جانبازان و توان یابان دارد به مراتب بالاتر از تصدی انجمن است.

ابهامات حذف رضازاده از پاراوزنه‌برداری/توافق بود یا تصمیم مدیریتی

پاراوزنه برداری در زمان ریاست حسین رضازاده موفقیت های قابل توجهی به دست آورد که کسب ۸ سهیمه پارالمپیک پاریس از جمله آنها است

به گزارش خبرنگار مهر، صحبت های جلیل کوهپایه زاده در مورد حسین رضازاده و کنار گذاشتن او از پاراوزنه برداری در تضاد با آنچه که خودِ رضازاده مدعی آن شده است، به حساب می آید و همین مسئله ابهامات پیرامون این تصمیم و جابه جایی انجام شده در راستای آن را بیشتر می کند.

به هر حال تغییر مدیریت انجمن پاراوزنه برداری در حالی انجام شده است که ورزشکاران این رشته اخیرا از حضور در جام جهانی تفلیس صاحب ۵ مدال طلا و یک مدال برنز شدند.

مهمتر اینکه پاراوزنه برداری ایران با مدیریت حسین رضا زاده ۸ سهمیه برای حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ به دست آورد که البته به خاطر قوانین بازی ها مبنی بر حضور یک نماینده از هر کشور در هر یک از اوزان، از ۶ سهیمه تخصیصی برای اعزام پاراوزنه برداران به پاریس استفاده خواهد شد.

امید می رود تغییرات اعمال شده در آستانه بازی های ۲۰۲۴ پاریس، خللی در عملکرد پاراوزنه برداری اعزامی به این بازی ها ایجاد نکند و بعد از آن هم مانعی در ادامه مسیر موفقیت پاراوزنه برداری ایران نشود.

نظر شما