شناسهٔ خبر: 57224568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری مراسم بزرگداشت روزجهانی خاک در خراسان جنوبی

مراسم بزرگداشت روزجهانی خاک امسال با شعار "خاک سر آغاز غذا" در خراسان جنوبی نیز برگزار می شود .

صاحب‌خبر -

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خاک گفت: مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک ۵ دسامبر مصادف با ۱۴ آذر ماه به صورت ملی درتهران با محوریت معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و در استان توسط سازمان جهاد کشاورزی و همکاری سایر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط در هفته خاک برگزار می‌شود.

 او افزود: هدف اصلی از برگزاری روز جهانی خاک، فرهنگسازی و توجه به مقوله مدیریت و حفاظت از منابع خاک است.

محمدی اظهار کرد: روز جهانی خاک در استان آذرماه با حضور مقامات و مسئولان عالی رتبه استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف متولی در بخش دولتی و در بخش خصوصی و تشکل ها، در برگزاری روز جهانی خاک مشارکت دارند.

محمدی گفت: مقرر شده که بین سازمان جهادکشاورزی و اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهنامه‌ای در خصوص اهمیت خاک تهیه و در روز جهانی خاک مبادله شود و همچنین محتوای آموزشی با موضوع خاک تهیه و با اولویت برای مدارس شبانه روزی ارسال شود.

او افزود: از دیگر برنامه‌های این رویداد نصب بنر در شهر با موضوع اهمیت و جایگاه خاک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی اساتید برجسته استانی و کشوری و تهیه و تدوین طرح‌های علمی و پژوهشی در زمینه حفظ و صیانت از خاک توسط دانشگاه‌های سطح استان و همچنین نواختن زنگ روز جهانی خاک در یکی از مدارس استان به صورت نمادین اشاره نمود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تولید محتوی در خصوص مسائل مرتبط با خاک و پخش آن توسط صدا و سیمای استان در طول هفته بزرگداشت روز جهانی خاک و برگزاری مسابقه بین دانش آموزان مدارس شبانه روزی استان با موضوع اهمیت خاک از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این روز است.

نظر شما