شناسهٔ خبر: 57198199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شورا‌های حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضا برای حل مشکلات قضایی

به منظور هم اندیشی و بیان نقطه نظرات پیرامون توسعه فرهنگ صلح سازش و ارتقاء سطح کیفی میانجیگری در پرونده‌های قضایی، نشست رابطان شورا‌های حل اختلاف چهارمحال و بختیاری با رئیس کل دادگستری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان ضمن تأکید بر نقش موثر شورا‌های حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به محاکم اظهار داشت: آنچه که مسلم است شورا‌های حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضا برای حل مشکلات قضایی و کاهش مراجعات مردمی به محاکم است و این نهاد به دلیل عاری بودن از تشریفات رسیدگی، زمینه مناسبی را برای برقراری مذاکره دوستانه میان طرفین دعوی و ایجاد صلح و سازش فراهم می‌آورد.

وی افزود: در این میان کارکنانی که در حوزه‌های قضایی به عنوان رابطان شورا‌های حل اختلاف معرفی می‌گردند تسهیل کننده ارتباط میان مسئولان قضایی با شورا‌های حل اختلاف هستند.

بیشتر بخوانید

بهرامی گفت: فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف ایجاد صلح و برادری در میان مردم بوده که این خود نوعی جهاد فی سبیل الله به شمار می‌آید.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه رابطان شورا‌های حل اختلاف در حوزه‌های قضایی باید تعامل و ارتباطی مستمر با یکدیگر داشته باشند خاطرنشان کرد: تبادل افکار و تجربیات موجب رشد سطح آگاهی و عملکرد افراد می‌شود و از آنجا که رابطان شورا‌های حل اختلاف بدون واسطه و مستقیم با مردم سروکار دارند این تعاملات می‌تواند در نحوه فعالیت و حل اختلافات میان مردم بسیار موثر باشد.

وی همچنین ابراز داشت: باید تلاش گردد برقراری صلح و سازش در میان مردم به عاملی برای رقابت میان اعضا، دبیران و رابطان شورا‌های حل اختلاف تبدیل شود چراکه از منظر نبی مکرم اسلام (ص) ایجاد صلح و سازش میان مسلمانان بالاترین احسان به شمار می‌آید.

نظر شما