شناسهٔ خبر: 57194289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان:

ارتقای مهارت آموزی شاغلان در مراکز جوارکارگاهی قزوین پیگیری می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ایجاد مراکز جوارکارگاهی در بخش‌های صنعت و کشاورزی و همچنین اقدامات لازم برای افزایش مهارت شاغلان متناسب با نیازها و تغییر و تحولات روز ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید محمود عرب در رویداد دانش‌آموزی ماهرانه که با حضور دانش‌آموزان سه استان در مرکز رشد دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: کسب مهارت و فناوری‌های به رروز یکی از مواردی است که در دین هم مورد تاکید قرار گرفته و انبیای ما هم دارای مهارت‌های مختلف بودند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اهمیت مهارت آموزی دولت به نهضت مهارت آموزی در راستای توسعه اشتغال تاکید دارد و آموزش فنی و حرفه‌ای این موضوع را مد نظر دارد.

وی عنوان کرد: نیاز سنجی و حرکت در  راستای ظرفیت‌های موجود استان باید در مهارت آوزی مورد توجه قرار گیرد، در حال حاضر باتوجه به پیشرفت‌هایی که با سرعت با آن مواجه شده‌ایم بین مهارت و بازار کار تناسب وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: برای رفع خلا مهارتی در بین دانشجویان طرح "کهاد" برنامه ریزی شده است، همچنین طرح کارورزی برای دانشجویان مکانیک و برق دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) هم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد:  شهرک مهارت و کارخانمه نوآوری یکی از نیازهای استان است که برای آن هدف‌گذاری شده است که با همکار یاتاق بازرگان یو پارک علم و فناری اجرا خواهد شد.

نظر شما