شناسهٔ خبر: 57174884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت به دنبال کاهش شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت درآمدی است

مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با داده‌محور عمل کردن در وصول مالیات‌ها، به دنبال کاهش شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت درآمدی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از ظهر امروز با حضور مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امورمالیاتی کشور و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل برگزار و از تلاش‌های ابراهیم قلیزاده قدردانی و داریوش سرخانی مقدم به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل منصوب شد.

در این مراسم مسعود میرزایی، مدیر‌کل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: دولت به دنبال کاهش شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت درآمدی است و سیاست سازمان امور مالیاتی کشور در جهت نیل به این هدف، داده‌محور عمل می‌کند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از طرح معافیت مالیاتی مشاغل استفاده کردند.

مدیر‌کل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: سیاست سازمان امور مالیاتی اعمال فشار به مردم برای اخذ مالیات نیست، بلکه به دنبال کاهش فرار مالیاتی و داده‌محور عمل کردن است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان منکر فرار مالیاتی شد، تصریح کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی با اقدام سیستماتیک، قابل پیشگیری است و یکی از دلایل تمکین در پرداخت مالیات در سال گذشته به علت اطلاع سازمان امور مالیاتی از میزان درآمد مشاغل بود.

میرزایی تشریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز سازمان امور‌ مالیاتی نقش مهمی بر عهده دارد و اگر سیاست مالیاتی درست عمل کند، بخش سرمایه‌گذاری نیز درست وارد عمل خواهد شد و در این زمینه، استانداران در جذب سرمایه‌گذار و مانع‌زدایی حرف اول را می‌زنند و مدیران اقتصادی نیز گام بعدی را در حوزه سرمایه‌گذاری برمی‌دارند.

وی با تاکید بر حفظ حرمت مؤدیان مالیاتی گفت: در کنار کار حرفه‌ای، اخلاق و فرهنگ مالیاتی در جامعه را باید ارتقا داد تا مؤدیان با رضایت خاطر به پرداخت مالیات اقدام کنند.

پایان پیام/3727/

نظر شما