شناسهٔ خبر: 55095837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تمکین مالیاتی در استان اردبیل نهادینه شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: اهداف و اقدامات در راستای فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات در بین مردم موثر و پرداخت با رضایت مالیات در اردبیل نهادینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم قلیزاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اهداف اداره‌کل امور مالیاتی در راستای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات محقق شده و تمکین مالیاتی در اردبیل نهادینه شده است.

وی افزود: بنابه سفارش و تاکید مسئولان استان در خصوص فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات در بین مردم اقدامات مهمی انجام شد و نتایج را در ارائه بیش از ۷۷ هزار و ۹۰۰ اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۰ و رشد ۶۳ درصدی پرداخت مالیات نسبت به سال ۹۹ می توان مشاهده کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: فرهنگ‌سازی در رابطه با پرداخت مالیات مسئله مهمی است که از سال‌های اخیر شروع شده و در کنار اهداف دیگری از جمله شناسایی مودیان جدید مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با همکاری بانک مرکزی صاحبان دستگاه‌های پوز ساماندهی و هدفمند و هر دستگاه پوز به یک پرونده مالیاتی تبدیل خواهد شد، از سوی دیگر زیرساخت‌های اجرایی و تجهیز قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز فراهم شده و در سال جدید اجرای این قانون جز اصلی ترین اهداف سازمان امور مالیاتی است که دنبال می‌شود.

ابراهیم قلیزاده با اعلام اینکه در ۲۱ تیر ماه از سامانه قانون پایانه‌های فروشگاهی رونمایی شده است تصریح کرد: همه فعالان اقتصادی برای تخصیص پرونده باید عضو سامانه پایانه‌‌‌های فروشگاهی شوند و داوطلبان می‌توانند فرایند عضویت خود را در این سامانه تکمیل و پس از طی این مراحل برای هر مودی یک کارپوشه ایجاد می‌شود و تمام ارتباط این افراد با سازمان از طریق این کارپوشه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از کل مالیات‌های وصول شده در استان ۳۰ درصد مربوط به حقوق، ۱۰ درصد مربوط به مشاغل و ۲۵ درصد نیز مربوط به اشخاص حقوقی بوده است، گفت: افزایش وصول مالیات سال گذشته در استان نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش خوبی داشته است رتبه ۲۸ام اردبیل نسبت به استان‌های دیگر حاکی از جای خالی سرمایه‌گذاری و عدم توسعه در حوزه صنایع و تولید ناخالص داخلی و ظرفیت مالیاتی کم اردبیل  است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با تاکید بر اینکه تا یک ماه آینده دستگاه‌های پوز بی‌هویت و فاقد پرونده مالیاتی غیرفعال می شوند از افزایش نظارت در این حوزه خبر داد.

انتهای پیام/3727/

نظر شما