شناسهٔ خبر: 57092939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار شیراز:

عنوان شهرجهانی باید منجر به جهش تولید و صادرات صنایع دستی شود

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد که عنوان شهرجهانی صنایع دستی و راه‌اندازی دبیرخانه، منجر و منتج به رشد در تولیدات این حوزه و صادرات محصولات تولیدی صنایع دستی شیراز شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسن اسدی شنبه ۲۱ آبان در آیین افتتاح دفتر مرکزی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی شیراز، به مهجوریت صنایع دستی اشاره و اضافه کرد: بخشی از این صنعت به باد فراموشی سپرده شده است و شاید نامیده شدن شیراز به عنوان شهرجهانی، روزنه‌ای برای تابیدن نور توجه و رشد به صنایع دستی باشد.

او با بیان اینکه ما باید به جد صنایع دستی را مورد توجه دائمی خود قرار دهیم، گفت: با حمایت مسئولان و مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس و توجه ویژه وزارت میراث فرهنگی این عنوانی که به شهر شیراز داده شده است را حفظ کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه این صنایع، صنایعی زود بازده و کم هزینه است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم نسبت به لقبی که به شهر شیراز داده شده مسئول و همچنین دستگاه اجرایی خوبی باشیم. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر  به شهر شیراز در موضوع گردشگری این کلانشهر، گفت: درخواست من این است که این فرمایش رهبر معظم انقلاب که در آن همه چیز از جمله آمایش سرزمینی بوده و این ظرفیت را دارد که این استان را رو به جلو برد، جا بیاندازیم و به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

روح‌الله نجابت با بیان اینکه همه مسئولان شهری و استانی در این موضوع باید هم کنار هم خواهیم بود، افزود: باید در راستای کمک و حمایت از هنرمندانی که همه وجود خود را پای این کار گذاشته‌اند، تلاش ویژه کنیم و در این موضوع  حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز لازم است.

در این آیین، حکم محمدحسن اسدی به‌عنوان دبیر شهر جهانی صنایع دستی شیراز برای مدت دو سال به وی اعطاء شد.

عنوان شهرجهانی باید منجر به جهش تولید و صادرات صنایع دستی شود

انتهای پیام

نظر شما