شناسهٔ خبر: 57066364 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ایران یک - نیکاراگوئه صفر؛

گودبای پارتی تیم ملی با پیروزی خفیف مقابل نیکاراگوئه/ تزلزل دفاع در شب مصدومیت تلخ ابراهیمی

دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و نیکاراگوئه با برتری یوزهای ایرانی خاتمه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و نیکاراگوئه طی دیداری تدارکاتی پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (پنج‌شنبه - ۱۹ آبان‌ماه) در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران به مصاف یک‌دیگر رفتند.

تیم ملی فوتبال کشورمان به علت قوانین فیفا، بهره‌ای از بازیکنان لژیونر شاغل در لیگ‌های اروپایی خود نداشت و غالب لیست امروز کارلوس کی‌روش را بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران تشکیل داده بودند.

نیکاراگوئه هم به عنوان تیمی از امریکای جنوبی و با رتبه ۱۴۲ رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال، به عنوان آخرین رقیب تدارکاتی یوزهای سپیدپوش پارسی در تهران انتخاب شد تا پیش از دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتبال تونس در دوحه، تیم ملی محکی دیگر هم بخورد.

برخلاف انتظار از پیراهن‌های جدید تیم ملی فوتبال کشورمان که برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر طراحی و تولید شده، در این دیدار رونمایی نشد و شاگردان سی‌کیو با همان کیت‌های قبلی رودرروی رقیب نه‌چندان قوی خود قرار گرفتند.

در نیمه نخست؛ یوزهای سپیدپوش پارسی در اکثر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتند اما اشتباهات زیادی صورت می‌گرفت. با این حال تیم ملی روی خلا دفاعی نیکاراگوئه یک گل به ثمر رساند و در ادامه تک ضدحمله‌های تیم حریف راهی به دروازه بیرانوند نیافت.

در اواسط نیمه دوم امید ابراهیمی، سیدحسین حسینی و مهدی هاشمی‌نژاد با نظر کارلوس کی‌روش به‌جای میلاد سرلک، علی‌رضا بیرانوند و امید نورافکن وارد زمین شدند اما تنها پس از چند دقیقه، ابراهیمی با بازوبند کاپیتانی تیم مصدوم شد و نتوانست حتی با پای خودش به رختکن منتقل شود.

سامان تورانیان و امیرعلی صادقی هم در ادامه با نظر کی‌روش به‌جای مهدی ترابی و آریا برزگر به ترکیب تیم ملی اضافه شدند تا پس از ورود شجاع خلیل‌زاده به جای ابراهیمی مصدوم، تعویض‌های ملی‌پوشان به عدد ۶ برسد.

ایران یک
گل: مهدی ترابی ۱۵

نیکاراگوئه صفر
گل: -

ترکیب تیم ملی ایران: علی‌رضا بیرانوند، سیدآریا برزگر، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، ابوالفضل جلالی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان امید نورافکن، روزبه چشمی.

ترکیب تیم ملی نیکاراگوئه: الیر لوپز، ماروین فلتس، اریک تلز، داویلا، اکودو، جیسون کورونل، مونکادا، هارولد مدینا، مارلون لوپز، فلورس، ترمینو.

بیشتر بخوانید؛

 

نظر شما