شناسهٔ خبر: 57043976 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گذر کتابخانه به اماکن تاریخی آذربایجان غربی افتاد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته کتاب طرح گذر کتابخانه در اماکن تاریخی و مراکز پر تردد پنج شهر این استان اجرا می‌شود

صاحب‌خبر -

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه در راستای تقویت فرهنگ کتاب طرح گذر کتابخانه در اماکن پرتردد اجرا می‌شود گفت: طرح گذر کتابخانه به مناسبت هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان در اماکن تاریخی و مراکز پر تردد پنج شهر این استان اجرا می‌شود.

خدیجه معصومی افزود: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت اماکن تاریخی فعالیت‌های کتابخوانی در جامعه نمود عینی پیدا کند.

وی اظهار کرد: در شهرستان ارومیه مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن برای این این طرح در نظر گرفته شده که با همکاری آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارگان‌های فرهنگی و شهرداری، فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی کتابخانه‌ها در این مکان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی  ادامه داد: همچنین علاوه بر ارومیه طرح گذر کتابخانه، در شهر‌های خوی، ماکو، میاندواب و مهاباد هم در طول هفته کتاب اجرا خواهد شد.

معصومی در زمینه استفاده از ظرفیت گروه های جهادی بسیج برای ترویج فرهنگ مطالعه نیز گفت: کاروان‌های جهادی کتابخوانی در تمام شهر‌های استان به مناطق کم برخوردار و محروم اعزام شده و در آنجا بچه‌ها را گرد هم آورده و اقدام به قصه گویی و کتابخوانی برای آن‌ها خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اعزام کاروان جهادی کتابخوانی، در ۱۹ شهرستان و مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار این استان در دستور کار قرار دارد.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کنابخانه عمومی است که از این تعداد، ۷۴ کتابخانه تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ مورد تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

نظر شما