شناسهٔ خبر: 57033501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته کتاب،

طرح گذر کتابخانه در اماکن تاریخی پنج شهر آذربایجان غربی اجرا می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: طرح گذر کتابخانه به مناسبت هفته کتاب (۲۴ تا ۳۰ آبان) در اماکن تاریخی و مراکز پر تردد پنج شهر این استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

خدیجه معصومی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح گذر کتابخانه در اماکن پرتردد اجرا می‌شود، افزود: در راستای تقویت فرهنگ کتاب تلاش داریم با استفاده از ظرفیت اماکن تاریخی فعالیت‌های کتابخوانی در جامعه نمود عینی پیدا کند.

وی اظهار کرد: در شهرستان ارومیه مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن برای این این طرح در نظر گرفته شده که با همکاری آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارگان‌های فرهنگی و ‌شهرداری، فعالیت‌ها و ‌محصولات فرهنگی کتابخانه‌ها در این مکان به نمایش گذاشته خواهد شد.

معصومی ادامه داد: همچنین علاوه بر ارومیه طرح گذر کتابخانه، در شهرهای خوی، ماکو، میاندواب و مهاباد هم در طول هفته کتاب اجرا خواهد شد.


 

طرح گذر کتابخانه در اماکن تاریخی پنج شهر آذربایجان غربی اجرا می‌شود

اعزام کاروان جهادی کتابخوانی 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: همچنین کاروان‌های جهادی کتابخوانی در تمام شهرهای استان به مناطق کم برخوردار ومحروم اعزام شده و در آنجا بچه‌ها را گرد هم آورده و اقدام به قصه گویی و کتابخوانی برای آنها خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اعزام کاروان جهادی کتابخوانی، در ۱۹ شهرستان و ‌مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار این استان در دستور کار قرار دارد.


برگزاری ۳۷۳ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب محور

معصومی تاکید کرد: در طول هفته کتاب، ۳۷۳ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب محور در سطح استان، شهرستان و کتابخانه‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای مسابقه و جمع خوانی کتاب از ویژه برنامه‌های هفته کتاب امسال است، افزود: همچنین در هفته کتاب بخش نابینایان کتابخانه شمال استان نیز افتتاح خواهد شد.

طرح گذر کتابخانه در اماکن تاریخی پنج شهر آذربایجان غربی اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب امانت گرفته شده را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب این نهاد در آذربایجان غربی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کنابخانه عمومی است که از این تعداد، ۷۴ کتابخانه تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ مورد تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

آذربایجان غربی جزو ۱۰ استان دارای کتابخانه مرکزی است همچنین ۱.۵ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می‌شود. در این هفته استان‌های کشور میزبان نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی هستند که هدف از آنها رفع مشکلات چاپ و نشر و ترویج کتابخوانی است.

نظر شما