شناسهٔ خبر: 57011678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر؟

صاحب‌خبر -
بسیجی‌ها ناجی جان یک اغتشاشگر شدند

 خبر اول اینکه،روز گذشته ویدئویی از دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر قرچک منتشر شد که نشان می‌دهد فردی که سوار بر خودروی خود با نزدیک شدن به تعدادی از نیروهای بسیجی مستقر در یک چهارراه قصد دارد به سمت آنها کوکتل مولوتف پرتاب کند، به سبب اشتباه در انجام این کار، کوکتل مولوتف در ماشینش منفجر شده و منجر به آتش سوزی  گسترده درون خودرو بواسطه آتش گرفتن دیگر مواد اشتعالزای همراه این فرد می‌شود. مطابق این ویدئو، نیروهای بسیجی سریعاً خود را به ماشین این فرد رسانده و با بیرون آوردن وی اقدام به اطفای حریق می‌نمایند. رسانه‌ها گزارش دادند که این فرد زنده مانده است.

فایل صوتی لو رفته از خبرنگار BBC

 خبر دیگر اینکه، یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شده است که در آن وی به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که هدف پشت پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب {تجزیه‌طلب} گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود!
به گزارش تسنیم، رعنا رحیم‌پور اصالت این فایل صوتی را در صفحه اینستاگرامش تأیید کرده امّا علیرغم اشاره صریح به پشت پرده شوم آشوب‌طلبی‌ها توسط اینترنشنال و دیگر پایگاه‌های آشوب‌طلب گفته که به خبرنگاران این رسانه‌های ضدایرانی احترام می‌گذارد! این فایل لو رفته یکی از صریح‌ترین اذعان‌ها از ناحیه خود خبرنگاران رسانه‌های ضد ایرانی درباره عقبه آشوب‌ها و رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و اینترنشنال است.  این خبرنگار بی‌بی‌سی در این فایل صوتی که در گفت‌وگو با فرد دیگری است، با اظهار نگرانی خبر می‌دهد که مدیران و رؤسای رسانه سعودی ایران اینترنشنال به مجموعه خبرنگاران و تهیه‌کنندگان خود دستور دادند که تنها با رهبران احزاب تجزیه‌طلب گفت‌وگو کنند. وی همچنین مطرح می‌کند که «کشورهای منطقه ایران دموکراتیک نمی‌خواهند؛ اگر جنبش زنان راه بیفتد تا حقوق‌شان را بگیرد، اولین جایی که وحشت خواهد کرد، عربستان است». رحیم‌پور تصریح می‌کند: «اینها به دنبال آینده ایران نیستند؛ ایران تکه‌پاره تجزیه شده می‌خواهند.» رحیم‌پور البته مدعی شده است که این فایل صوتی از طریق شنود تلفن همراه او به دست آمده اما بسیاری از کاربران فضای مجازی معتقدند که این اقدام از سوی خبرنگار بی‌بی‌سی عامدانه صورت گرفته است تا به نوعی با رادیکالیسم رسانه‌ای ایران‌اینترنشنال مرزبندی کند؛ اما این درحالی است که کارکرد کلیه رسانه‌های معاند در ترویج خشونت و پیگیری اهداف تجزیه‌طلبانه آشوب‌ها به صورت مشخص دارای هماهنگی و دستورالعمل مشترک است و رحیم‌پور نیز جزئی از این پازل قرار دارد.

اعتراف مقام صهیونیستی به تغییر نظم جهانی توسط ایران، روسیه و چین

 شنیدیم که، تامیر هیمن، رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه در خصوص یکی از مشکلات دولت جدید در سرزمین‌های اشغالی گفته است: «از نگاه راهبردی و عملیاتی فکر می‌کنم چالش اصلی دولت آینده راهبری در یک نظم جهانی در حال تغییر است». وی در خصوص تغییر نظم جهانی می‌گوید از نظر امریکا این تغییر را چین آغاز کرده است اما اگر از من بپرسید می‌گویم عملیات نظامی روسیه در اوکراین آن را آغاز کرده است. این مقام سابق صهیونیستی می‌گوید جنگ اوکراین فراتر از یک نبرد یا عملیات در این کشور است. رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به امپراتوری‌های کهن ایران، چین و روسیه می‌گوید این سه کشور درصدد هستند مقررات جهانی را دگرگون کنند و امریکا در حال واکنش نشان دادن به آن است.

حامیان تروریسم: ما خادم مردمیم!

 باخبر شدیم که، هفته گذشته بود که وال‌استریت ژورنال در خبری مدعی شد، مقامات دولت سعودی به دولت امریکا خبرداده‌اند که ایران قصد دارد به مراکزی در خاک این رژیم حمله کند. این ادعا البته از سوی مقامات امریکایی تأیید نشد و حاکی از آن بود که دولت سعودی به منظور جلوگیری از واکنش‌های احتمالی ایران نسبت به اقدامات مداخله‌جویانه در قبال کمک به ناامنی، دست به دامان روزنامه امریکایی شده است تا با خبرسازی از این واکنش احتمالی رهایی یابد. حالا روز گذشته شبکه تلویزیونی وابسته به این رژیم -ایران اینترنشنال- در بیانیه‌ای مدعی شد که دو نفر از خبرنگاران این شبکه از سوی پلیس انگلیس هشداری مبنی بر احتمال سوء قصد از سوی ایران دریافت کرده‌اند. تاکنون دولت انگلیس در این باره اظهار نظری نکرده است. این بیانیه از سوی ایران اینترنشنال پس از آن منتشر شد که مقامات کشورمان خبر دادند، در حال تهیه فهرستی از جرایم رسانه‌ای شبکه‌های معاند از جمله در زمینه ترویج رسمی خشونت، دروغ‌پردازی، حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، آموزش اقدامات تروریستی و... هستند و این «تروریسم رسانه‌ای» را به صورت حقوقی پیگیری خواهند کرد. اگرچه واضح است که دولت انگلیس همواره به عنوان اصلی‌ترین پشتیبان رسانه‌های معاند نسبت به اقدامات این شبکه‌ها که با قوانین دولتی این کشور نیز مغایر بوده، موضع حمایتی داشته است. جالب توجه آن است که در بیانیه این شبکه سعودی ذکر شده، ایران اینترنشنال مفتخر است که با ارائه اطلاعات مستقل و بدون سانسور به ۸۵ میلیون نفر مردم ایران خدمت می‌کند! همچنین از گزاره‌هایی چون «شبکه خبری مستقل»، «بریتانیا خانه آزادی بیان است»، «ما امیدواریم که دولت بریتانیا و.. در محکومیت این تهدیدات هولناک به ما بپیوندند» در این بیانیه استفاده شده است.
سفیر نروژ به وزارت امورخارجه احضار شد 
 دست آخر اینکه، سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در اعتراض به اظهارات غیر قابل قبول رئیس پارلمان این کشور علیه کشورمان توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد. در این دیدار اظهارات رئیس پارلمان این کشور در مصاحبه با یکی از رسانه‌های معاند در حمایت از اغتشاشات و مداخله او در امور داخلی ایران بشدت محکوم و مردود قلمداد شد. سفیر نروژ اظهار داشت که مراتب را به اسلو منتقل می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما