شناسهٔ خبر: 56997376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار امان به دولت آتی نتانیاهو درباره هرگونه آسیب به وضعیت قدس شرقی

زینب غلامی

مسئولان اردنی اعلام کردند که در صورت تلاش دولت جدید رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت قدس شرقی روابط امان و تل آویو دچار تنش خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک منبع اردنی اعلام کردند: هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت قدس به روابط اردن و اسرائیل آسیب خواهد زد.

این منبع به ایتمار بن غفیر، عضو افراطی کنست که قرار است بخشی از ائتلاف دولت بنیامین نتانیاهو باشد، هشدار داد و گفت: یورش‌های مکرر و اقدامات تحریک آمیز بن غفیر به مسجد الاقصی و قدس احتمالا زمانی که وی وزیر شود نسبت به قبل بسیار متفاوت خواهد بود.

به گفته منابع اسرائیلی تشکیل دولت جدید با ریاست بنیامین نتانیاهو و با مشارکت افراطی‌های راست‌گرا نگرانی‌هایی را در میان اسرائیلی‌ها درباره روابط با اردن ایجاد کرده است. قیمومیت مقدسات اسلامی در قدس برعهده اردن است و اتخاذ اقدامات تحریک آمیز از سوی دولت آتی نتانیاهو درباره این مقدسات موجب برخورد احتمالی و تنش میان دو طرف خواهد شد.

نتانیاهو و هم پیمانانش ۶۴ کرسی را در انتخابات کنست به دست آوردند. وی مذاکرات برای تشکیل دولت با برخی احزاب افراطی مثل حزب "شاس" و "صهیونیسم" و "یهدوت هتوراة" آغاز کرده است.

نتانیاهو اعلام کرده که یک پست وزارتی را به بن غفیر خواهد داد. بن غفیر خواهان وزارت امنیت داخلی است و در صورت تصدی این پست‌ها بر پلیس سیطره خواهد یافت.

به گفته منابع، بن غفیر همچنین درخواست کرده که یکی از اعضای حزب وی در کنست پست وزارت آموزش را داشته باشد.

وی قرار است امروز(دوشنبه) با نتانیاهو دیدار کند.

شبکه "کان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بن غفیر قصد دارد طرحی را برای ملزم کردن مدارس به تدریس جدی‌تر تاریخ و میراث یهود اجرا کند.

انتهای پیام

نظر شما