شناسهٔ خبر: 56991147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دستاوردهای نیروی پدافند هوایی در ارتفاع بلند کم‌‌نظیر است

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه دستاورد‌های نیروی پدافند در ارتفاع بلند کم‌نظیر است، گفت: امروز نیروی پدافند هوایی مرز‌های وابستگی را در بخش‌های مختلف تجهیزاتی، راهبردی، تاکتیکی و تکنیکی شکسته است.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه پدافندی، اظهار داشت: امروز نیروی پدافند هوایی مرزهای وابستگی را در بخش‌های مختلف تجهیزاتی، راهبردی، تاکتیکی و تکنیکی شکسته است.

امیر صباحی‌فرد افزود: ما در حوزه‌های گوناگون کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری قدرت مطلق منطقه‌ای هستیم و تجهیزات بومی ما امروز با تجهیزات روز دنیا رقابت می‌کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: امروز هر آنچه را که نیاز شبکه یکپارچه پدافند هوایی جهت ایجاد آسمانی امن باشد، در داخل می‌سازیم و این مهم به واسطه تلاش و ممارست جوانان متخصص این مرز و بوم به دست آمده است.

سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به رونمایی از موشک پدافندی «صیاد ۴ B» عنوان کرد: امروز قدرت درگیری سامانه پدافندی باور ۳۷۳ ما به بیش از ۳۰۰ کیلومتر رسیده است که این دستاورد در حوزه برد بلند در سطح دنیا کم‌سابقه و کم‌نظیر است.

به گزارش دفاع‌پرس، روز گذشته از موشک برد بلند «صیاد ۴ B» که قادر به انهدام اهداف در شعاع ۳۰۰ کیلومتری است در ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی شد.

سامانه ارتقایافته باور ۳۷۳ که اخیراً با موشک «صیاد ۴ B» مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت، توانست هدف دورایستا را در برد بیش از ۴۵۰ کیلومتر توسط رادار بهینه‌شده‌اش کشف کند و در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر مورد اصابت و انهدام قرار دهد.

برد رادار کشف سامانه باور ۳۷۳ از ۳۵۰ به ۴۵۰ کیلومتر و برد رادار درگیری این سامانه از ۲۶۰ به ۴۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کرده است. همچنین برد موشک سامانه از ۲۰۰ به ۳۰۰ کیلومتر و ارتفاع درگیری آن از ۲۷ به ۳۲ کیلومتر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما