شناسهٔ خبر: 56914167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهرداری‌‌ها در کنترل و آسیب‌های اجتماعی، مسؤولیت پذیر باشند

استاندار البرز گفت: با توجه به اینکه در فصول سرد سال قرار داریم و به طور قطع بارش‌ها را در پی خواهیم داشت، شهرداران باید نسبت به احصا نقاط حادثه خیز و مناطق دارای احتمال آبگرفتگی، اقدام کنند و پیش از وقوع حوادث، چاره اندیشی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، روز چهارشنبه در همایش شهرداران که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت فسادستیزی در شهرداری‌ها، گفت: نظارت دقیق بر امور جاری شهرداری‌ها و عملکرد پرسنل از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه از این طریق با زمینه‌های بروز تخلف، مقابله می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل ایجاد رضایتمندی در مردم، دیدارهای چهره به چهره با آنهاست و باید بواسطه این امر دغدغه ها و مشکلات مردم شناسایی شود و با نگاه مثبت نسبت به حل آنها اقدام شود.

شهرداری ها به جد با ساخت و ساز غیر مجاز مقابله کنند

عبداللهی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در شهرها، یکی از معضلات جدی استان است، گفت: ساخت و ساز غیر مجاز به هیچ عنوان نباید شکل گیرد؛ برخورد جدی و به موقع با این اقدام، بسیار موثرتر از دریافت جریمه است، در این باید شورای معماری شهرداری‌ها نیز فعال شوند.

شهرداران برای نهضت مدرسه سازی و ساخت اماکن ورزشی، زمین اختصاص دهند

وی افزود: نهضت‌های مدرسه سازی و ساخت اماکن ورزشی در استان شکل گرفته که خیرین استقبال بسیار خوبی را نشان داده اند بنابراین ضرورت دارد که شهرداری‌ها نسبت به اختصاص زمین مناسب، اقدام کنند.

فضای شهرها باید برای مردم لذتبخش و نشاط آور باشد

استاندار البرز با تاکید بر اینکه فضای شهرها باید برای مردم لذتبخش باشد، گفت: سیمای شهرهای استان باید همواره نظافت کافی را داشته باشد و اقدامات ویژه ای نیز برای زیباسازی، المان سازی و ایجاد نشاط برای مردم در دستور شهرداران قرار گیرد.

وی افزود: شهرداران باید در چارچوب قانون فعالیت کنند و در عین حال نیز تعامل سازنده ای را با اعضای شوراهای اسلامی شهر برقرار کنند چراکه در سایه وفاق و همدلی می توان امور را بهتر و بیشتر پیش برد.

نقاط حادثه خیز شهرها شناسایی و ساماندهی شود

عبداللهی گفت: با توجه به اینکه در فصول سرد سال قرار داریم و به طور قطع بارش ها را در پی خواهیم داشت، شهرداران باید نسبت به احصا نقاط حادثه خیز و مناطق دارای احتمال آبگرفتگی، اقدام کنند و پیش از وقوع حوادث، چاره اندیشی کنند.

وی افزود: شهرداری ها باید منابع درآمد پایدار برای خود تعریف کنند و برنامه‌های اقتصادی ویژه ای را برای درآمدافزایی داشته باشند.

استاندار البرز گفت: تکمیل پروژه های نیمه کاره شهری از اهم امور شهرداری‌ها محسوب می‌شود و ضرورت دارد که طبق زمانبندی دقیق برای اتمام پروژه ها در جهت رفاه و آسایش مردم وارد عمل شوند.

بهسازی و نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی در شهرها ضرورت دارد

وی افزود: اتخاذ تدابیر لازم جهت نوسازی و بهسازی سیستم حمل و نقل عمومی بمنظور تسهیل و تسریع در تردد مردم، ضرورت دارد.

عبداللهی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی برای استان البرز یک تهدید محسوب می شود، گفت: شهرداری ها نمی توانند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند چراکه استان البرز با کمتر از نیم درصد از پهنه جغرافیای کشور و 5 درصد از جمعیت ایران اسلامی، 15 درصد از آسیب های اجتماعی را به خود اختصاص داده است.

شهرداری‌ها باید در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مسؤولیت بپذیرند

وی افزود: ضرورت دارد مدیریت شهری با توجه به امکاناتی که دارد، برای ساماندهی متکدیان، زباله گردها، کودکان کار، زنان بی سرپرست و یا بد سرپرستی که در خیابان ها کار می کنند، رسیدگی به محله های کم برخوردار و... اقدام کند، به این دلیل که اولا مسؤولیت اجتماعی دارند و ثانیا شهر بدون امنیت، نمی‌تواند موجبات رفاه و آرامش و رضایتمندی مردم را فراهم کند.

شهرداری‌ها، سهام دار خرید و نصب دستگاه زباله سوز در استان باشند

استاندار البرز با اشاره به اینکه روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود، گفت: تمامی شهرداری‌ها با احتساب میزان زباله شهر، باید سهام‌دار خرید و نصب دستگاه زباله سوز برای استان باشند.

وی افزود: فرهنگسازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا نیز از اهم اموری است که باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و بویژه صدا و سیما دنبال شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما