شناسهٔ خبر: 56859025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

یک نماینده مجلس: دولت باید علیه شبکه‌های معاند اقدام قانونی کند

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی پارلمان معتقد است: بنای برخی از رسانه های خارجی و شبکه های ماهواره‌ای تلویزیونی معاند خارج از کشور اقدام علیه جمهوری اسلامی، استقلال و منافع ملی کشور است و شاهد رفتارهای خلاف حقوق بین الملل و عرف بین المللی و معیارهای حقوق بشری هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه وزیر ارشاد پیگیر شکایت حقوقی از رسانه های ضد ایرانی در مجامع بین المللی است، گفت: وقتی علیه کشوری هجمه نظامی و رسانه ای و رفتارهای خلاف امنیت ملی صورت گیرد، باید نسبت به آن اعلام جرم کرد. در نظام حقوق بین الملل تاکید شده است به مخاطره انداختن امنیت ملیِ کشورها جرم است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: بنای برخی از رسانه های خارجی و شبکه های ماهواره‌ای تلویزیونی معاند خارج از کشور اقدام علیه جمهوری اسلامی، استقلال و منافع ملی کشور است و شاهد رفتارهای خلاف حقوق بین الملل و عرف بین المللی و معیارهای حقوق بشری هستیم.

وی بیان کرد: چنین رفتارهایی در نظام حقوقی داخلی و بین المللی جرم بوده و هر اقدامی که بتواند از این رفتارها جلوگیری کند، ضروری به نظر می‌رسد. دولت باید علیه شبکه هایی که عامدانه، با برنامه ریزی و سناریوهای از پیش تعیین شده، به اغتشاش و ناآرامی دامن می‌زنند اقدام قانونی و حقوقی کند و در محاکم بین المللی، دادگاه های بین المللی و دادگاه های داخلی آنها محاکمه شوند، در این میان کشورهای میزبان چنین شبکه هایی نیز باید پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: افرادی که به تاسیس شبکه های ماهواره و رادیویی اقدام کردند با ایران عناد دارند، بنای آنها مخالفت با جمهوری اسلامی است و برخلاف شعارهای فریب دهنده، هیچ اُنسی با ملت ایران ندارند و به دنبال آشوب و براندازی هستند.

معاون پارلمانی اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه رفتارهای خلاف امنیت ملی رسانه های معاند محرز است، گفت: می‌توانیم علیه آنها در محاکم بین المللی و دادگاه های جهانی اعلام جرم و شکایت کنیم. اگر این اتفاق بیافتد متوجه می شوند ایران به اینگونه اتفاقات بی تفاوت نیست اگر کاری به آنها نداشته باشیم گستاخ تر می شوند، از سوی دیگر ایران می تواند به جهت عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی از ظرفیت دادگاه‌های بین المللی و حقوقی و قضایی استفاده کنیم.

منبع: خانه ملت

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما