شناسهٔ خبر: 68394512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در آیین تکریم و معارفه وزیر امور خارجه؛

عراقچی: وزارت خارجه وظیفه سنگینی در جلوگیری از اجماع سازی علیه کشور دارد/ در جهت منافع ملی مهم‌ترین بخش ما دیپلماسی اقتصادی است

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در آیین تکریم و معارفه وزیر امور خارجه گفت: در جهت منافع ملی مهم‌ترین بخش ما دیپلماسی اقتصادی است. سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد. باید فرصت ایجاد کند و موانع را از سر راه بردارد و این یک راه تکلیف برای خود می‌دانیم که موانع اقتصادی را از سر راه برداریم. گشایش ایجاد کنیم که بخش‌های اقتصادی کشور بخش دولتی و بخش خصوصی در آن حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: وزارت خارجه وظیفه سنگینی در جلوگیری از اجماع سازی علیه کشور دارد.

من سه مأموریت در وزارت خارجه قائل هستم، تأمین منافع ملی، تحکیم امنیت ملی و افزایش عزت ملی، هر کدام از این سه مأموریت کلی کار و برنامه در آن است که باید انجام دهیم.

در جهت منافع ملی مهم‌ترین بخش ما دیپلماسی اقتصادی است. سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد. باید فرصت ایجاد کند و موانع را از سر راه بردارد و این یک راه تکلیف برای خود می‌دانیم که موانع اقتصادی را از سر راه برداریم. گشایش ایجاد کنیم که بخش‌های اقتصادی کشور بخش دولتی و بخش خصوصی در آن حرکت کند.

در حوزه امنیت ملی وزارت خارجه وظیفه سنگینی در حفظ بازندگی کشور و جلوگیری از اجماع سازی علیه کشور دارد. وظیفه سنگینی داریم که برای سربلندی ایرانیان عزیز گام برداریم.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما