شناسهٔ خبر: 56827901 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

‌آزمایشگاه مداری چین آماده پرتاب است

سیناپرس

صاحب‌خبر -
آژانس فضایی چین روز سه شنبه اعلام کرد:ترکیبی از منگتیان ماژول آزمایشگاه ایستگاه فضایی این کشور و موشک حامل آن لانگ مارچ -5B Y4 به سکوی پرتاب منتقل شده است.
چین طی ماه های گذشته با سرعت زیادی در حال راه اندازی، تجهیز و بهره برداری از ایستگاه فضایی اختصاصی خود در مدار زمین بوده و نخستین فضانوردان مقیم این ایستگاه نیز با موفقیت توانستند وارد آن شوند.
در این راستا روز گذشته اعلام شد: ماژول آزمایشگاه ایستگاه فضایی چین آماده استفاده بوده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در زمان مناسبی در آینده نزدیک به مدار فرستاده شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، آژانس فضایی چین اعلام کرد قبل از عملیات پرتاب، فرایند بررسی عملکرد و آزمایشات مشترک طبق برنامه انجام خواهد شد.
این آژانس در بیانیه ای گفت: امکانات و تجهیزات موجود در سایت پرتاب فضاپیمای Wenchang در استان جنوبی هاینان در وضعیت خوبی قرار داشته و تمام بخش های درگیر در این ماموریت در حال انجام آماده سازی های لازم، بررسی فنی و عملیات نهایی هستند.
 
لازم به توضیح است که تجهیزات علمی به کار رفته در ماژول Mengtian، دومین جزء آزمایشگاهی ایستگاه فضایی در حال ساخت چین محسوب شده و برای مطالعه ریزگرانش و انجام آزمایش‌ هایی در حوزه های مختلف علوم از جمله فیزیک سیالات، علم مواد، علم احتراق و فیزیک بنیادی استفاده خواهد شد.

نظر شما