شناسهٔ خبر: 56810790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
6 میلیون حساب تجاری به‌روش خوداظهاری شناسایی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برنامه تفکیک حساب‌های شخصی از حساب‌های تجاری گفت: تاکنون 510 هزار و 558 شرکت و 5 میلیون و 444 هزار شخص حقیقی حساب تجاری خود را معرفی و تفکیک کرده‌اند.
به گزارش فارس، سیداحسان خاندوزی در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به اجرای برنامه تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری، اظهارداشت: از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون 510 هزار و 558 شرکت و 5 میلیون و 444 هزار شخص حقیقی حساب‌های تجاری خود را معرفی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مزایایی برای دارندگان حساب تجاری در نظر گرفته شده  است، افزود: برای دارندگان حساب‌های تجاری، به‌دلیل تورم در طول سال‌های اخیر، حدود فعلی سقف برداشت پایین است و در همین راستا قرار است سقف روزانه کارت به کارت و انتقال وجه در شبکه بانکی افزایش یابد و بزودی سقف‌های جدید برای دارندگان حساب‌های بانکی از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در اردیبهشت و خرداد ماه امسال اعتراضات زیادی بود نسبت به اینکه قرار گرفتن در دهک‌های 6 و 7 مطرح شده بود که وقتی ما دقیق‌تر بررسی کردیم مشخص شد مشکل برخی افراد به این خاطر بود که از حساب آنها سوءاستفاده می‌شد و به نام او مبالغ کلان جابه‌جا می‌شد.وی گفت: تفکیک حساب شخصی از تجاری به این کمک می‌کند حقوق افراد در حوزه مالیات و یارانه تضییع نشود.

 
تأمین ۵۷ هزار میلیارد ریال منابع مالیاتی جهت واریز به صندوق ملی مسکن

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در تبیین اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تأمین بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال منابع مالیاتی جهت واریز به حساب صندوق ملی مسکن طی شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، داود منظور، با اشاره به نقش و جایگاه مالیات در کمک به بخش‏ های مختلف اقتصادی از جمله حوزه مسکن اظهار داشت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موضوع تبصره ۸ ماده (۳) قانون جهش تولید مسکن و واریز درآمد‌های مالیاتی مربوط به پایه‌های مالیاتی مرتبط با حوزه زمین، مسکن، مستغلات و ساختمان به حساب صندوق ملی مسکن، طی شش ماهه اول سال‌جاری بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال وصول و ذیل ردیف‌های درآمدی مربوطه واریز شده است.
وی در تشریح جزئیات هر یک از پایه‌های مالیاتی این قانون تصریح کرد: در بخش مستغلات بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال، در بخش نقل و انتقال و سرقفلی حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال، در بخش نقل و انتقال املاک حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال، در بخش واحد‌های مسکونی گران قیمت بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال و همچنین در بخش واحد‌های مسکونی خالی از سکنه نزدیک ۵ میلیارد ریال وصول و واریز گردیده است.
منظور همچنین خاطرنشان کرد: براساس تبصره ۵ ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است در صورت استنکاف بانک‌های عامل در پرداخت ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن، در قالب بودجه سنواتی مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام نشده را از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مستنکف اخذ و به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید که این مبلغ نیز در وجه صندوق ملی مسکن واریز خواهد شد.وی افزود: سازمان مالیاتی اقدامات اجرایی لازم را جهت شناسایی و وصول این منبع مالیاتی آغاز کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما