شناسهٔ خبر: 67497849 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

احیای ۳۰۰ هزار هکتار از دشت‌های خوزستان و ایلام در فاز نخست

تهران- ایرنا- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به احیای ۳۰۰ هزار هکتار از دشت‌های خوزستان و ایلام در فاز نخست، گفت: در صورت تکمیل این پروژه، تولیدات کشاورزی استان خوزستان ۲ برابر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «صفدر نیازی شهرکی» با بیان اینکه فاز نخست پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری احیای دشت‌های خوزستان و ایلام در نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار اجرا شده است، افزود: اجرای فاز دوم و ادامه این طرح در ۲۵۰ هزار هکتار بقیه اراضی پیش‌بینی شده، از طرف این معاونت در حال پیگیری است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه این طرح یکی از طرح‌های محوری در حوزه آب و خاک کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال تامین مالی این پروژه هستیم.

وی ادامه‌داد: این تامین مالی ممکن است از محل صندوق ذخیره ارزی، یا به صورت فاینانس از چین یا از محل مولدسازی اموال انجام شود که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده در دولت چهاردهم نتیجه مطلوب حاصل شود.

نیازی شهرکی، استان خوزستان را قطب کشاورزی و تولید کشور برشمرد و یادآور شد: در خوزستان نزدیک به ۱۹ میلیارد متر مکعب در بخش کشاورزی آب مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از استان خوزستان خریداری شد و این استان به تنهایی می‌تواند نیمی از غله مورد نیاز کشور را تامین کند.

این مقام مسئول افزود: ارتقای بهره‌وری آب و بازده آبیاری یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های معاونت آب وخاک وزارت جهادکشاورزی در کشور به‌ویژه در استان خوزستان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: در ادامه اجرای پروژه دشت‌های خوزستان و ایلام در ۲۵۰ هزار هکتار اراضی باقی مانده، با هدف ارتقای بهره‌وری شبکه آبی‌ می‌تواند عملکرد حداقل ۲ برابری را در واحد سطح محقق کند.

نظر شما