شناسهٔ خبر: 56752305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افراد فاقد بیمه در خراسان جنوبی به صورت رایگان بیمه می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار نفر در استان به برکت انقلاب اسلامی رایگان بیمه شدند، گفت: افراد فاید بیمه می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 450 هزار نفر در استان به برکت انقلاب اسلامی به صورت رایگان بیمه شدند، اظهار داشت: این افراد برای بیمه شدن هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند.

وی به طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح بیمه شدگان رایگان دارای پزشک خانواده هستند و در خراسان جنوبی این طرح محقق شده و بیش از 80 درصد جمعیت بیمه همگانی شهری و 100 درصد جمعیت بیمه همگانی روستایی در خراسان جنوبی دارای پزشک خانواده هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد فاقد بیمه می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند ادامه داد: این طرح از ابتدای سال اجرایی شده  و این افراد می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد:  87 هزار نفر در استان تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار گرفته‌اند که از این تعداد 15 هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت رایگان بیمه شده‌اند. 

اربابی با بیان اینکه بیمه سلامت وظیفه پرداخت هزینه‌های درمان مردم را بر عهده دارد، ادامه داد: در این مسیر همواره گام برداشته‌ایم و در 6 صندوق بیمه بالغ بر 65 درصد از جمعیت خراسان جنوبی را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به بیماران صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: با تاسیس صندوق بیماران خاص در بیمه سلامت هزینه‌های درمان این بیماران را تا بالای 90 درصد پرداخت خواهیم کرد.

اربابی با اشاره به طرح دارویار بیان کرد: اجرای این طرح بر عهده بیمه سلامت قرار گرفته و از 23 تیرماه امسال بیش از 200 مورد بازرسی از داروخانه‌های خراسان جنوبی صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه بیمه سلامت وظیفه یاری‌رسانی به مردم و خدمت به نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و یک ارگان مردمی و رو به رشد است گفت: جامعه معلولان نیازمند خدمات بسیاری هستند اما توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند و از سال گذشته با موسسات توانبخشی مختلف قرارداد بستیم تا هزینه خدمات این جامعه را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: در راستای اجرای این قانون ضمن بیمه کردن بانوان باردار و فرزندانشان به مدت پنج سال به صورت رایگان اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوط به زایمان طبیعی و خدمات مربوط به ناباروری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اربابی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی مرکز ناباروری در خراسان جنوبی در یک سال اخیر توانستیم برای 100 مراجعه کننده اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان پرداخت کنیم و مشکلی در زمینه پرداخت هزینه‌ها در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته دغدغه اصلی بیمه سلامت خراسان جنوبی بحث پرداخت به موسسات بود افزود: معمولا این مشکل وجود داشت و در چند سال اخیر با اجرا شدن طرح الکترونیکی شدن خدمات و نسخ الکترونیکی باعث شفافیت پرداخت‌ها و کاهش آنان و شفافیت بودجه‌ریزی شد.

انتهای پیام/254

نظر شما