شناسهٔ خبر: 55647052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۰ زوج ناباور در خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه زوجین نابارور و نازا تا سه دوره می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند گفت: تاکنون در استان ۳۰ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

علی اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، از بهره‌مندی زوجین از خدمات نازایی و ناباروری بیمه سلامت تاییدخبرداد و اظهار داشت: زوجین نابارور تا سن 49 سال می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این طرح از آذرماه سال گذشته در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرایی شده است افزود: در حال حاضر زوجین نیازمند به مرکز درمان ناباروی رویش در شهید بهشتی مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون در استان 30 نفر از افرادی که به این خدمات نیاز داشتند را پوشش دادیم گفت: این مرکز در حال حاضر تنها در شهرستان بیرجند است اما با پیگیری‌هایی که انجام شده مقرر است در شهرستان‌های فردوس و طبس نیز این خدمات ارائه شود.

اربابی گفت: در این طرح قرار است خدمات درمانی ناباروری شامل ناباروری اولیه، ویزیت و همچنین پاراکلینگ دارو و لوازم مصرفی تشخیص درمانی برای زوجین پیگیری و انجام شود.
 

وی ادامه داد: ابتدا زوجین نابارور و نازا به متخصصان زنان مراجعه کرده و در صورتی که مورد نابارور شناخته شوند نشان‌دار می‌شوند و از بسته خدماتی برای ناباروی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در این طرح خدماتی از قبیل IVF ، ICSI،  IUI و FET  ارائه می‌شود و بیشتر خدمات در بخش دولتی برابر با تعرفه دولتی است و در استان خراسان جنوبی این خدمت از بیمه سلامت در بخش دولتی است که 90 درصد توسط بیمه پرداخت و تنها 10 درصد توسط مردم پرداخت می‌شود.

اربابی گفت: اگر بیمار در استان‌های دیگر در بخش خصوصی برای درمان مراجعه کند 90 درصد تعرفه عمومی غیر دولتی توسط بیمه پرداخت می‌شود و تنها 10 درصد توسط بیمار پرداخت خواهد شد که این شرایط خوبی برای بیمه شدگان است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: پرداخت هزینه‌های دارو، پاراکلینیک و تجهیزات پزشکی مرتبط با خدمات ناباروری به صورت 90 درصد تحت پوشش بیمه قرار دارد.

انتهای پیام/254/ح

نظر شما