شناسهٔ خبر: 66441548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار فرمانده انتظامی کرمانشاه؛ مرگ ۱۲۹ نفر بر اثر سوانح ترافیکی درون شهری

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با انتقاد از مسوولیت ناپذیری برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و اشاره تلویحی به چالش‌های مدیریت شهری در مرکز استان هشدار داد این کم توجهی می‌تواند جان‌های بیشتری را بگیرد چرا که فقط در سوانح رانندگی درون شهری سال گذشته کلانشهر کرمانشاه ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم مهدی حاجیان روز چهارشنبه در قرارگاه کاهش تصادفات استان کرمانشاه با انتقاد از حضور نیافتن شماری از مسوولان و مدیران کل در این جلسه مهم، حفظ حقوق عامه را برعهده پلیس و دادستان دانست و افزود: علیه مسوولانی که کارشان را انجام نداده و به مسوولیتشان عمل نکنند، اعلام جرم خواهد شد.

وی با یادآوری مشکلات ترافیکی کلانشهر کرمانشاه و کم توجهی به آن گفت: مسوولان در جلسات قرارگاه حضور پیدا کنند، جلساتی که برای اثربخشی بیشتر نیاز به حضور میدانی افراد ذیربط دارد؛ ما اعلام کردیم که این جلسات را به صورت میدانی برگزار کنیم ولی متاسفانه مسوولان نمی آیند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۹ نفر در داخل شهر کرمانشاه بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که ۴۰ نفر آنها در ۲ کمربندی شرقی و غربی بود، اضافه کرد: هیچ چیزی برای مسوولان نباید مهمتر از جان مردم باشد.

سردار حاجیان با بیان اینکه اگر دلیلی برای اهتمام جدی جهت حل مساله وجود ندارد بخاطر حضور نیافتن مسوولان در جلسه مهم قرارگاه است، تاکید کرد: پشت میز نشستن و مصوبه برای مصوبه و جلسه برای جلسه فایده ندارد، باید جلسات را در میدان برگزار و همانجا نیز مصوب و بلافاصله اجرا کرد.

وی افزود: متاسفانه کلانشهر کرمانشاه به شهری که بالاترین تلفات را با ۸۳ درصد در بین سایر شهرهای استان دارد تبدیل شده است.

هشدار فرمانده انتظامی کرمانشاه؛ مرگ ۱۲۹ نفر بر اثر سوانح ترافیکی درون شهری

وی گفت: ۱۲۹ فوتی و بیش از پنج هزار مجروح در سال گذشته برای شهری مانند کرمانشاه آماری بالایی است و تاثیر منفی اجتماعی بالایی بر خانواده ها می گذارد که قابل جبران نیست.

فوت ۴۸۵ نفر در سوانح رانندگی پارسال کرمانشاه

رییس پلیس ادامه داد: استان کرمانشاه سال گذشته در حوزه ترافیک درون شهری و خسارات و تلفات وضعیت مناسبی نداشت و در عملکرد پنجساله هم تغییر آنچنانی حاصل نشد بطوریکه آمار فوتی ۲۰ درصد افزایش و سوانح خسارتی و جرحی نیز صعودی بود.

وی با بیان اینکه مجموع حوادث درون و برون شهری سال گذشته استان کرمانشاه جان ۴۸۵ نفر را گرفت، افزود: این تعداد آمار بالایی است و همه ما مسوول هستیم تا با اقدامات علمی و عملی چالش را مدیریت کنیم.

سردار حاجیان با تاکید بر اقدامات میدانی برای کاهش آمار سوانح یادآور شد: آمارها نشان می دهد ۶۸ درصد فوتی های حوادث کرمانشاه عابران پیاده بودند و می توان با یک سری اقدامات پیشگیرانه و البته میدانی آن را کاهش و کنترل کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات تشخیصی برای رفع این مشکلات هرگز از پشت میز قابل کنترل و اجرا نیست گفت: برای دستیابی به یک نتیجه مثبت و اثرگذار همه دستگاه ها همگام با حضور مدیر، مشاور و کارشناسان آن دستگاه هم به صورت میدانی پای کار باشند.

هشدار فرمانده انتظامی کرمانشاه؛ مرگ ۱۲۹ نفر بر اثر سوانح ترافیکی درون شهری

وی بیان کرد: در همین راستا یکی از این محورها شامل رفتار کاربران ترافیک است که سهم نهادهای فرهنگی، پلیس، صدا و سیما، آموزش و پرورش و دستگاه های تبلیغاتی باید مشخص و ابلاغ شود بطوریکه در پایان هر فصل و سال قابل ارزیابی باشد.

سردار حاجیان گفت: از شورای شهر کرمانشاه نیز انتظار و مطالبه داریم که اعتبارات لازم برای حوزه ترافیک، زیرساخت و فرهنگ ترافیکی را در راستای کاهش سوانح رانندگی برای شهرداری پیش بینی کرده و در بودجه امسال لحاظ کنند، علاوه بر این باید یک بازنگری از زیرساخت ها و اشکال هندسی و معماری جاده ها و خیابان ها نیز صورت گیرد، حتی اقدامات اورژانس و بیمارستان ها را نیز در زمینه چگونگی رسیدگی به مجروحان از زمان انتقال به مراکز درمانی نظارت شود.

وی تاکید کرد: در این راستا پلیس با رانندگانی که تخلفات حادثه ساز انجام دهند برخورد قانونی شدید خواهد کرد و خودرو کسانی که با سرعت غیرمطمئن و اقدامات حادثه ساز رانندگی کنند به مدت یکماه توقیف و بدون هیچ اغماضی پرونده قضایی علیه آنها تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه علاوه بر غیبت برخی مسوولان ذیربط ، شهردار و رییس شورای شهر کرمانشاه هم به دلایلی حاضر به شرکت نشدند در حالیکه بخش عمده ای از موضوعات مطروحه در حوزه مستقیم عملکردی آنها است.

نظر شما