شناسهٔ خبر: 56708062 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پاسخ وزارت صمت به یک پرسش مهم درباره واردات خودرو؛ آیا قرار است فقط ماشین چینی وارد شود؟

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت با تکذیب خبر انجام واردات خودرو فقط از چین، گفت تامین ارز واردات به زودی توسط بانک مرکزی انجام خواهد شد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وجود مشکل برای تامین ارز واردات خودرو عنوان کرد واردات ماشین به 1 میلیارد یورو ارز نیاز دارد و بانک مرکزی نیز برای تامین آن در یک فضای مثبت در حال برنامه‌ریزی است. در واقع برای تامین ارز واردات مشکلی وجود ندارد و فرایند آن نیز در حال انجام است.

واردات خودرو فقط از چین نخواهد بود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که می‌گویند واردات خودرو فقط از چین خواهد بود گفت طرح آزادسازی واردات ماشین در فضای مذاکرات هسته‌ای به تصویب نرسیده است. در واقع این قانون هیچ پیش فرضی نداشته و فقط برای ایجاد تعادل در بازار در نظر گرفته شده است.

واردات خودرو واردات خودرو

قالیباف در ادامه تاکید کرد تصویب قانون برای واردات ماشین با مذاکرات هسته‌ای ارتباطی ندارد و این که برخی می‌گویند عدم احیای برجام باعث می‌شود فقط خودرو چینی وارد کنیم به هیچ عنوان صحت ندارد. وی افزود هنگامی که این قانون تصویب شد فرض بر احیا یا عدم احیای برجام نبود و طرح آزادسازی واردات خودرو در یک فضایی بدون هیچ پیش فرضی به تصویب رسیده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که اسامی شرکت‌های مجاز به واردات ماشین به زودی اعلام خواهد شد، گفت فرایند واردات ماشین علاوه بر وزارت صمت به دستگاه‌های متعددی چون بانک مرکزی، گمرک و استاندارد وابسته بوده و به همین دلیل نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغاز واردات اعلام کرد، اما تمام فرایندها در حال انجام است تا به زودی شاهد آغاز واردات باشیم.

نظر شما